רחובות: פרויקט חדש למתחם יד לבנים

הפרויקט כולל מערך של בנייני ציבור, מסחר ומגורים, כיכר ופארקים בלב העיר. התוכנית משתרעת על שטח של 45 דונם שיבנו עליה אלפי מ"ר, והיא תוכננה על-ידי משרד יעבץ-פילצר-מונק אדריכלים, צורנמל בר-לב אדריכלי נוף, ומשרד אילן קליגר מהנדסי תנועה

תוכנית חדשה למתחם יד לבנים ברחובות זכתה לאחרונה בפרס הראשון בתחרות אדריכלים ארצית. התחרות הוכרזה על-ידי עיריית רחבות, קרן רחובות לתרבות ועמותת אדריכלים מאוחדת.

הפרויקט כולל מערך של בנייני ציבור, מסחר ומגורים, כיכר ופארקים בלב העיר. התוכנית משתרעת על שטח של 45 דונם שיבנו עליה אלפי מ"ר, והיא תוכננה על-ידי משרד יעבץ-פילצר-מונק אדריכלים, צורנמל בר-לב אדריכלי נוף, ומשרד אילן קליגר מהנדסי תנועה.

לדברי אדריכל צ'ארלי יעבץ, התוכנית תכלול מגוון שטחים פתוחים שישלבו מבני ציבור, וקיימת גם אפשרות של הוספת שטחים מסחריים במקום. המתחם, לדבריו, יהיה למעשה רצף של מבני ציבור, ככרות ופארקים המאורגנים לאורך ציר תנועה להולכי רגל, המצטלב עם רחוב הרצל, ציר התנועה הראשי בעיר. המתחם החדש אמור להוות את העוגן התרבותי החדש של העיר, שיקשר בין הפונקציות העירוניות הקיימות, דוגמת העירייה והתחנה המרכזית.