פארק איילון: המחוזית המליצה על תנאים למתן היתרים

הוועדה החליטה להמליץ בתוכניות תמ"מ 5/2 ותמ"מ 3/5 המתייחסות לאזור פארק איילון. התנאים כוללים, בין היתר, התאמת הבקשות להיתרים לתכניות המופקדות ועמידה במגבלות פשטי ההצפה של הנחלים

הוועדה המחוזית תל-אביב, המליצה בישיבתה האחרונה בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפרסם תנאים למתן היתרים בשטח תכניות המתאר המחוזיות לפארק איילון ולפארק הירקון שהופקדו לאחרונה.

הוועדה החליטה להמליץ בתוכניות תמ"מ 5/2 ותמ"מ 3/5 המתייחסות לאזור פארק איילון. התנאים כוללים, בין היתר, התאמת הבקשות להיתרים לתכניות המופקדות ועמידה במגבלות פשטי ההצפה של הנחלים.

הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ) אישרה לאחרונה להפקדה בתנאים את תוכנית פארק איילון. במקביל דחתה הוועדה את דרישת חברת הזרע, בשליטת פועלים השקעות, להקים בפארק פרויקט ובו 1,200 יחידות דיור.

שטח הפארק 5,500 דונם והוא מתוכנן להיות הפארק המטרופוליני הגדול של אזור המרכז. 1,300 דונם משטח הפארק מוחכרים על-ידי מינהל מקרקעי ישראל לחברת הזרע. 3,000 דונם מוחכרים לבית הספר מקווה ישראל, שעל-פי חוק, יכול לאשר את שינוי ייעוד הקרקע רק לאחר הסכמה של שלושה שרים. גם מקווה ישראל יזמה תוכנית לשינוי ייעוד, אך גם היא לא התקבלה.