אושרו גבולות יער ירושלים: תוגבל העברת תשתיות בתוכו

ועדת המישנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית אישרה בשבוע שעבר את התוכנית לקביעת גבולות יער ירושלים. מדובר בתוכנית שהגישה הקרן הקיימת לישראל בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, הוועד לאיכות החיים הר נוף וארגון שומר היער, במטרה להגביל בנייה ביער. הוועדה קבעה, כי ישנה חשיבות רבה ליער ירושלים כשטח עירוני פתוח, אך יחד עם זאת קבעה, כי עליה לדאוג לפיתוח עירוני ראוי ומאוזן, לטובת העיר ותושביה.

לתוכנית הוגשו התנגדויות רבות. בין היתר, התנגדות מצד עיריית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, הרשות לפיתוח ירושלים, חברת החשמל, חברת מוריה וחברת הגיחון. רוב ההתנגדויות טענו, כי אישור תוכנית עשוי להתנגש בתוכניות קיימות. הוועדה קבעה באופן עקרוני, כי יש לאשר את תוכנית היער ולשמור עליו כחטיבת יער כוללת ושלמה, אך יחד עם זאת קיבלה חלק מההתנגדויות שלקביעתה אינה מהותית בהיקפה ולא יפגעו ביער.

הוועדה קבעה, כי יש להגביל העברת תשתיות בתוך היער כדי למזער פגיעה בנוף, ולכן יש להעדיף מעבר תשתיות באופן תת-קרקעי. יחד עם זאת קבעה הוועדה, כי כל התוכניות התקפות המייעדות שטחים לפיתוח עירוני ביער ירושלים, שהן בתחום תמ"א 22, יובאו לאישור במועצה הארצית.