תגובת המדינה לבג"ץ: תוכנית פארק הירקון תמומן מכספי הרשויות המקומיות, מפעל הפיס ותוכנית הבנייה

חברת הזרע עתרה נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים, אשר אישרה את הפקדת תוכנית המתאר להקמת הפארק

תוכנית פארק הירקון תמומן מתקציב הרשויות המקומיות הגובלות בפארק, וכן מכספים שיגיעו ממפעל הפיס מקרן "ברכה", מרשות ניקוז ירקון וכן מבניית כ-2,000 יחידות דיור בקצה השטח. כך עולה מהודעה שמסרה המדינה, בתגובה לעתירה של חברת הזרע לבג"ץ.

חברת הזרע עתרה נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים, אשר אישרה את הפקדת תוכנית המתאר להקמת הפארק.

הזרע טענה, כי המועצה לא שקלה את כל השיקולים הרלוונטיים, ובכלל זה שיקול מרכזי המתייחס למימון הקמת הפארק. החברה טענה, כי בתוכנית הפארק המתוכנן ליד צומת גהה, לא נבחנו הוצאות המימון הגדולות של הקמתו, ולמעשה רק באמצעות הקמת כ-10,000 יחידות דיור ניתן לממן את הקמת הפארק ותחזוקתו.

בתוך כך, הגישה אתמול (א') חברת הזרע עתירה חדשה לבג"ץ נגד הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים. בעתירה ביקשה החברה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בנובמבר, בה אישרה הוועדה את תוכנית המתאר המחוזית החלקית לעניין הפארק.

חברת הזרע מפעילה חווה לגידול זרעים, "חוות שלם", על השטח המתוכנן להיות חלק מהפארק, בגודל של 1,137 דונם. לאחרונה נחתם הסכם הרשאה לתכנון בין מינהל מקרקעי ישראל ובין חוות הזרע, לפיו רשאית החברה לתכנן את הקרקע האמורה לתעסוקה ומגורים. עתה מתכננת החברה תוכנית אותה המדינה מגדירה "מתאימה יותר", ובה מתוכנן לקום פארק בשטח של כ-4,500 דונם לצד 10,000 יחידות דיור. עוד מציינת המדינה, כי חלק מהשטח המיועד לפארק הוא שטח ההצפה של הנחלים איילון ושפירים, ולא ניתן לבנות עליו.

טענה נוספת אותה מעלה המדינה היא, כי על החברה היה לעלות את כל העניינים שהעלתה בבג"ץ כחלק מההתנגדויות.

(בג"ץ 8554/02).