אולמרט: יש לצמצם מספר ועדות התכנון המחוזיות

על מינהל מקרקעי ישראל אמר אולמרט לקבלנים, כי המינהל הוא הקטליזטור לתהליכי פיתוח, וייעודו העיקרי הוא לעודד תעסוקה ובנייה. "אעשה כל מאמץ לשבור את התבנית הנוקשה של המינהל, ולהפוך אותו לגוף דינמי"

"צריך לצמצם את מספר הוועדות המחוזיות. אני לא משוכנע שהמתכונת הקיימת היא המתכונת הנכונה. יש לבטל את הוועדה המחוזית במחוזות בהם פועלת ועדה מקומית חזקה". כך אמר אתמול (ב') שר התמ"ס, אהוד אולמרט, באירוע פרידה שהכינה עבורו התאחדות הקבלנים והבונים בירושלים.

לדבריו, העברת מינהל התכנון למשרד התמ"ס הוא תהליך לא פשוט, שמחייב חקיקה מורכבת. "כראש עיריית ירושלים היה לי בי"ס לא רע להליכי תכנון, ואני יודע שיש כיום יותר מדי תחנות בדרך לאישור סופי של תוכניות. אני סבור שצריך לקצר הליכי תכנון על-ידי ביטול תחנות ביניים בין שלב הגשת התוכנית ועד לאישור הסופי".

על מינהל מקרקעי ישראל אמר אולמרט לקבלנים, כי המינהל הוא הקטליזטור לתהליכי פיתוח, וייעודו העיקרי הוא לעודד תעסוקה ובנייה. "אעשה כל מאמץ לשבור את התבנית הנוקשה של המינהל, ולהפוך אותו לגוף דינמי".

אולמרט הוסיף, כי יש מקום במקרים מסוימים לבטל את חוק חובת המכרזים. "יצרנו לעצמנו חומות שמסרבלות תהליכים של קבלת החלטות, רק כיוון שאנחנו לא סומכים על שיקול הדעת של עצמנו. אנו חוששים להכשיל עצמנו על-ידי שיקול דעת שגוי או לא ענייני. יש מקום בנסיבות מסוימות לבטל את חוק חובת מכרזים".