גודוביץ': מהנדסים חותמים שבדקו תוכניות מבלי שבדקו

מהנדס עיריית ת"א לשעבר, סקר את מה שהוא כינה "כשלים תכנוניים בשבע השנים האחרונות", והזכיר בין היתר את האסונות בגשר המכביה ובאולמי ורסאי. לדבריו, "היד עוד נטויה"

"כל חוקי התכנון והבנייה הנוגעים לנכים לא יושמו בבניין בית המשפט העליון. יש בו עוולות תכנוניות לא ראויות". כך אמר האדריכל ישראל גודוביץ', ביום עיון על דיני ביטוח שנערך בת"א מטעם האיגוד לדיני ביטוח, בראשות עו"ד גד נשיץ.

גודוביץ', בעבר מהנדס עיריית ת"א, אמר עוד: "תוך חמש שנים תפקוד את ישראל רעידת אדמה. 85% מהמבנים אינם עומדים בתקן המינימלי, ויפגעו אפילו אם הרעידה תהיה בעוצמה נמוכה של 3 בסולם ריכטר".

גודוביץ' סקר את מה שהוא כינה "כשלים תכנוניים בשבע השנים האחרונות", והזכיר בין היתר את האסונות בגשר המכביה ובאולמי ורסאי. לדבריו, "היד עוד נטויה".

גודוביץ' אמר עוד: "כשיש אסון, מפנים את הטענות כלפי המתכנן. הוא לא הכתובת הנכונה. אני, כמהנדס עיר, רק חתמתי על אישור שיש תוכנית בנייה מסוימת. המהנדסים חותמים כביכול על כך שבדקו את התוכניות ואת החישובים הסטטיסטיים, אבל זה לא נכון, איש לא בודק זאת.

"דיברתי בזמנו עם עו"ד שרי אורן, היועצת המשפטית של עיריית ת"א, ואמרתי לה שאינני יכול להיות אחראי לתוכניות כאלו. היא אמרה לי: אתה אחראי לכל מה שקורה. שלחתי מכתב בעניין ליועץ המשפטי לממשלה, ולא קיבלתי תשובה. שלחתי מכתב ליועץ המשפטי של מרכז השלטון המקומי, ושאלתי מי אחראי למחדלים תכנוניים. התשובה שלו היתה: "מהנדס העיר".

"