עיריית ת"א שוקלת: מתן זכויות בנייה תמורת פינוי בריכת גורדון

הרץ: נעשתה פה קומבינה. הטיילת קיימת בתב"ע, ובפועל קו המים אינו חסום, ולכן אין צורך לפנות את הבריכה. הענקת זכויות בנייה תמורת פינוי בריכת גורדון, שהיא מוסד תל-אביבי ותיק, היא מרמה על גבם של משלמי המיסים

עיריית ת"א תשקול בחיוב עסקת חילופי קרקעות תמורת פינוי בריכת גורדון שבטיילת. כך נודע ל"גלובס". עסקת חילופי הקרקעות עשויה להתאפשר לאחר שבשבוע שעבר דחתה הוועדה המקומית ת"א תוכנית המתייחסת לקרקע אותה עשויה משפחת עינב, החוכרת של בריכת גורדון, לקבל בתמורה לפינויה.

הוועדה המקומית דחתה כאמור תוכנית לבניית מגדל של 31 קומות שהוגשה על-ידי הסוכנות היהודית, המקודמת כבר מספר שנים על קרקע בשטח של 9.46 דונם ברחוב קפלן בעיר. יצוין, כי התוכנית הוגשה ישירות לוועדה המחוזית, על פי סעיף -62ב' לחוק התכנון והבנייה, והוועדה המקומית מגישה אך ורק את המלצותיה.

התוכנית של הסוכנות מתייחסת לשלושה מגרשים במקום: מגרש הסוכנות, חניון דובנוב הצמוד ומגרש השומר הצעיר. ללא איחוד המגרשים, לא תוכל התוכנית לצאת לפועל. הוועדה המקומית דחתה את התוכנית מאחר ולטענתה היא אינה מתאימה מטעמי מעמד בקרקע, זכויות בנייה חריגות וחוסר הסכמה עם העירייה והמינהל לגבי התוכניות העתידיות.

לדברי חברת המועצה והמתמודדת לראשות העיר, גילה הרץ, לא זו הסיבה האמיתית בגללה דחו את התוכנית עם הסוכנות. "התוכנית נדחתה מאחר והקרקע הובטחה למשפחת עינב תמורת פינוי בריכת גורדון, ולכן הסוכנת פנתה ישירות לוועדה המחוזית על מנת לנסות לאשרה בכל מקרה".

הרץ: "העובדות אינן מתיישבות עם המציאות - נעשתה פה קומבינה. הטיילת קיימת בתב"ע, ובפועל קו המים אינו חסום, ולכן אין צורך לפנות את הבריכה. חברת אתרים ועיריית ת"א חסמו אותם בשערים שאינם חוקיים, ולכן, התירוץ של רון חולדאי שהוא מפרק את בריכת גורדון, המהווה מוסד תל-אביבי מזה 50 שנה תמורת פתיחת הטיילת - אינה מחזיקה מים. הענקת זכויות בנייה תמורת פינוי בריכת גורדון היא מרמה על גבם של משלמי המיסים".

מהנדס העיר, דני קייזר, דוחה את טענותיה של הרץ. לדבריו, לא נעשתה פה קומבינה. "התוכנית של הסוכנות נדחתה משיקולים מקצועיים לחלוטין. לצערי, היא לא התאימה לדרישות שלנו. באשר לסוגיית חילופי הקרקעות, עשינו זאת בעבר ואנחנו בהחלט נשקל לעשות זאת בעתיד, גם עם בריכת גורדון, אם הדבר יתאפשר מכל הבחינות".