"היישובים הערביים במחוז המרכז מחייבים ייעול השימוש בקרקע"

במגזר הערבי של מחוז המרכז מתגוררים כ-100,000 איש בשלוש ערים, טייבה, טירה וקלנסוואה, ובארבע מועצות מקומיות, כפר-קאסם, כפר-ברא, ג'לג'וליה וזמר. סך השטח ברשויות הוא של כ-62,000 דונם

"המשך פיתוח היישובים במגזר הערבי מחייב ייעול השימוש בקרקע ושמירה על השטחים הפתוחים". זוהי מסקנת כנס משותף למחוז המרכז במשרד הפנים, ברשות מנהל המחוז, שוקי עמרני, וראשי רשויות ערביות. מטרת הכנס היה לבחון נושאים הנוגעים לפיתוח הבנייה במגזר הערבי, ועל האפשרויות לבנייה לגובה. משתתפי הכנס הסכימו, שיש לעודד מעבר לבנייה לגובה במגזר הערבי, וזאת למרות שמדיניות זו נתקלת בקשיי מימוש לנוכח מבנה הבעלויות על הקרקע, סוגיות חברתיות, תרבותיות ועוד.

במגזר הערבי של מחוז המרכז מתגוררים כ-100,000 איש בשלוש ערים, טייבה, טירה וקלנסוואה, ובארבע מועצות מקומיות, כפר-קאסם, כפר-ברא, ג'לג'וליה וזמר. סך השטח ברשויות הוא של כ-62,000 דונם.

עוד הודגש, שכל יישובי המגזר הערבי מצויים בהליך של הכנת תוכנית אב ומתאר, ובהן תוכניות לבניית 4,000 יחידות דיור בטייבה, 2,000 יחידות דיור בקלנסוואה, 700 יחידות דיור בכפר-קאסם, 600 יחידות דיור בג'לג'וליה, 600 יחידות דיור בכפר-ברא ועוד.