"פעלו בניגוד לחובתם ותפקידם כשלוחי השר שמינה אותם"

היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה מפרשת את הנחיות היועץ המשפטי ונוזפת במתנגדי הישובים החדשים חרוב ויששכר

עוזי קרן, יועץ ראש הממשלה לענייני התיישבות, קבל על כך, שבוועדה המחוזית חיפה, בעיקר בהנהגתו והשראתו של מתכנן המחוז אדם קולמן, שללו את רעיון הקמת הישובים החדשים חרוב ויששכר. קרן פנה לייעוץ המשפטי במשרד ראש הממשלה, ועו"ד שלומית ברנע פרגו השיבה לו במכתב, שכותרתו: "עמדת נציגי משרדי ממשלה הנוגדת את החלטת הממשלה להקמת הישובים חרוב ויששכר". במכתב מפנה עו"ד ברנע להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה, ולהלן דעתה על המקרה:

"נתכבד להתייחס לפנייתך בה ציינת, כי מספר נציגים של משרדי הממשלה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, התנגדו להוספת המשפט "הוועדה רואה בחיוב הקמת שני ישובים חדשים בתחום המועצה המקומית זבולון", בהחלטת הוועדה, וזאת בניגוד להחלטת ממשלה בסוגיה זו.

"במקרה דנא, לו היו נציגי הממשלה צריכים להביע עמדה ביחס להיבטים קונקרטיים בתוכנית המתאר של היישובים, לשם דוגמא, הרי שחובה היה עליהם לשקול באופן עצמאי את כלל ההיבטים התכנוניים, ולהחליט בהתאם לשיקולי תכנון ראויים.

"אולם במקרה המתואר, בסירוב הנציגים להוסיף את המשפט האמור לעיל, התנגדו הנציגים למעשה להחלטת ממשלה המייצגת מדיניות עקרונית להקמת היישובים "חרוב ויששכר", ופעלו בניגוד לחובתם ותפקידם כשלוחי השר שמינה אותם".

עד כאן המכתב. הקורא מוזמן להסיק בעצמו, האם החלטת ממשלה על הקמת שני ישובים ספציפיים ראויה להיקרא "מדיניות עקרונית", המצדיקה את הגדרת המתנגדים לה כמועלים בתפקידם.