צוותי עבודה מגבשים תוכנית מעשית להגדלת האוכלוסיה בנגב

כשלב נוסף בהכנת תוכנית "נגב-גליל" של הסוכנות היהודית, להגדלת הרוב היהודי בפריפריה ב-10% בתוך חמש שנים, נפגשו בימים האחרונים צוותי עבודה לגיבוש תוכניות מעשיות למימוש התוכנית. במימוש התוכנית יושקעו על-ידי הסוכנות היהודית וגורמים נוספים עשרות מיליוני שקלים. קבוצות העבודה הן המשך התהליך עליו הוחלט במפגש פורום הנגב הרחב שהתכנס באחרונה בבאר-שבע.

קבוצות העבודה השונות מורכבות מראשי רשויות, מנהלי מחוזות של משרדי הממשלה השונים, נציגי גופים כלכליים וחינוכיים ועובדי הסוכנות היהודית בדרום העוסקים בתכנון.

הקבוצות ישבו בשלושה פורומים שונים: חינוך, תעסוקה ויזמות ובינוי קהילתי. הדגש הוא התמקדות במטרה העיקרית - גידול דמוגראפי-ציוני בפריפריה, הן על-ידי משיכת תושבים ממרכז הארץ והן בהשארת בני הנגב בביתם.

כל אחת מן הקבוצות השונות ישבה בנפרד ודנה בנושאים העיקריים שלדעת משתתפיה יש לשים עליהם את הדגש: ראש המועצה האזורית בני שמעון, משה פאול, טען, כי כדי למשוך אוכלוסיה לדרום יש להשקיע בחיזוק החברה והקהילות, ויצירת יישובים שימשכו אוכלוסיה איכותית חדשה. מנהלת מחוז הדרום של משרד החינוך, עמירה חיים, ציינה, כי יש למצוא תוכנית שתהפוך את הקערה ותשנה את התדמית, ולא להמשיך ולשכפל את שנעשה עד כה.