המחוזית דחתה תוכנית להקמת יישוב קהילתי ערבי במשולש

עוד טוענת הוועדה המחוזית, כי היישוב החדש אינו תואם את תמ"מ 6, על פיה שטח התוכנית נמצא בתחום שטח חקלאי עם נוף כפרי פתוח, המוקף בשטחי יער. בנוסף, גם תמ"א 35, הנמצאת בהכנה, אינה מציעה הקמת יישוב חדש באיזור זה

הוועדה המחוזית חיפה החליטה לדחות תוכנית להקמת יישוב קהילתי ערבי חדש באיזור המשולש - דאר אל-חנון. הוועדה החליטה, כי היישוב החדש אינו עולה בקנה אחד עם התכנון הארצי המופיע בתמ"א 31, והמגדיר את השטח כנוף כפרי פתוח.

עוד טוענת הוועדה המחוזית, כי היישוב החדש אינו תואם את תמ"מ 6, על פיה שטח התוכנית נמצא בתחום שטח חקלאי עם נוף כפרי פתוח, המוקף בשטחי יער. בנוסף, גם תמ"א 35, הנמצאת בהכנה, אינה מציעה הקמת יישוב חדש באיזור זה.

עוד טוענת הוועדה המחוזית, כי המבנים נמצאים בלב שטח פתוח בעל איכויות נופיות. מצפון ומדרום גובלים המבנים ביער כים, והדרך המוצעת לחיבור היישוב חוצה את היער. לדברי הוועדה, הקמת הישוב תגרום לפגיעה משמעותית בשטחים הפתוחים וביערות. הוועדה אומרת, כי לא השתכנעה שקיום מספר מבנים שניבנו ללא היתר מהווה הצדקה להקמת יישוב חדש באיזור זה, ועל ידי כך תוענק לגליזציה למבנים.

הוועדה מציינת, כי בעבר ביצע המינהל חילופי קרקעות על מנת לתת מענה לצורך של תושבי המקום בקרקע. במסגרת ההסדר הוצעו קרקעות ביישובים כפר קרע וערערה הסמוכים, והתושבים שהסכימו להסדר הרסו את הבתים בדאר אל חנון. הוועדה סבורה, כי זהו ההליך הנכון ויש להשלימו בהקדם. הוועדה מציינת עוד, כי ועדת מרקוביץ, שעסקה בהגדרת מבנים אפורים, המליצה לא לאשר את היישוב כיישוב חוקי, והחליטה לפעול לפינוי התושבים ליישובים אחרים. למסקנות זהות הגיע גם ועדת קהת.