"חברות הבנייה מפסידות מיליוני ש' בשל נזילות מים"

לאחרונה ביצעה חברת דן ליר פרויקט שבו אטמה חניון עילי שנבנה מלוחות ספנקריט (בטון דרוך). תהליך האיטום בוצע באמצעות ארבע שכבות של פוליאוריטנים שונים

אחד הכשלים הגדולים ממנו סובל ענף הבנייה הוא נזילות מים דרך גגות וקירות. על-פי הערכת מנהל השיווק של חברת האיטום דן ליר הנדסה, אבי טורונטו, מפסידות חברות הבנייה בכל שנה מיליוני שקלים בעקבות בעיות נזילה. להערכתו, בין 8% ל-14% מהתקלות המטופלות על ידי מחלקת שירות לקוחות של חברות הבנייה נובעות מתלונות דיירים בנושא נזילות ואיטום.

לדברי טורונטו, נזילות מתרחשות בעקבות תנודות גיאולוגיות של המבנה, בעקבות פגיעות מכניות במערכת האיטום, בעיקר בגגות שטוחים או בעקבות התבלות מערכת האיטום הקיימת. נזקים כאלה דורשים טיפול מידי שכן נזילות גורמות לנזקים קשים למבנה ולהשחתה קשה של רכוש.

טורונטו מדגיש, שאם בעבר היה צורך להסיר את מערכת האיטום הישנה, תהליך שהיה כרוך באמצעים לוגיסטיים מסובכים, הרי שכיום אין עוד צורך בכך, אלא ניתן ליישם מערכת מתקדמת על בסיס פוליאורטן, בהברשה או בהתזה, בעלות נמוכה ובמשקל נמוך על גבי המערכת הישנה.

לאחרונה ביצעה חברת דן ליר פרויקט שבו אטמה חניון עילי שנבנה מלוחות ספנקריט (בטון דרוך). תהליך האיטום בוצע באמצעות ארבע שכבות של פוליאוריטנים שונים. לדבריו, יתרונות השיטה הם בכך שהגג יכול מעתה לשמש כמצע לחניון עילי, שכן החומר עמיד שחיקה, עמיד לכימיקלים ועמיד ל-UV. עלות המערכת כשליש מעלות מערכת איטום רגילה. בשל משקלה הנמוך של המערכת היא יכולה להוות פתרון גם לגגות קלים מבלי להעמיס עליהם משקל עודף.