המחוזית ירושלים צפויה לאשר את התוכנית להפיכת הכנסת הישנה לבניין בגובה 16 קומות

ניסיון של הכנסת הנוכחית לטרפד בחקיקה את תוכנית ולהקים במקום את מוזיאון הכנסת צפוי להיכשל, מכיוון שלא יגויס הרוב הנדרש לאישור החוק

הוועדה המחוזית צפויה לאשר את התוכנית להפיכת הכנסת הישנה - בית פרומין, לבניין בגובה 16 קומות. כך נודע ל"גלובס".

ניסיון של הכנסת הנוכחית לטרפד בחקיקה את תוכנית ולהקים במקום את מוזיאון הכנסת צפוי להיכשל, מכיוון שלא יגויס הרוב הנדרש לאישור החוק.

בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת לפני מספר חודשים, הוצגה חזית כמעט אחידה בקרב חברי כנסת ואישי ציבור לענוין ביטול התוכנית.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר כי פנה לאולמרט, השר הממונה על מינהל מקרקעי ישראל, בבקשה לבחון אפשרות שהמדינה תבטל את עסקת מכירת הקרקע בתמורה לתשלום פיצויים.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, ביקר בדיון את התנהלות המדינה. לופוליאנסקי אמר, כי מצד אחד ועדת השרים לחקיקה דחתה את ההצעה להפיכת המבנה למוזיאון בשל העלויות הכספיות, ומצד שני יש התנגדות לתוכנית בקרב חברי הכנסת. לופוליאנסקי אמר, "אני חושב שיד ימין צריכה לדעת מה שיד שמאל עושה".

האדריכל דוד קרויאנקר, שייצג את הרשות לפיתוח ירושלים - יוזמת התוכנית, אמר כי מדברים בשבחו של בית פרומין אך הבניין כבר לא קיים 37 שנה.

לדבריו, התוכנית הקיימת מבקשת בין היתר לשמר את חזית הבניין וכי ניתן יהיה לשחזר את אולם המליאה בהשקעה קטנה.

גורמי תכנון בכירים מעריכים כיום, כי אין שום סיכוי לעצור את תוכנית גם כיוון שהניסיונות לפדות את הקרקע מהיזם אינם רציניים, גם בשל העובדה כי החקיקה דורשת תמיכה של 51 ח"כים ובעיקר בשל אדישות בקרב הדרגים הפוליטיים הבכירים.