חוזהו של יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, עמרם קלעג'י, לא יוארך; יסיים תפקידו בקרוב

מנכ"ל משרד הפנים, גדעון בר-לב, ימלא את מקומו; המועצה מקבלת את ההחלטות המהותיות בתחום

חוזהו של יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, עמרם קלעג'י, לא יוארך והוא יסיים בקרוב את תפקידו. את מקומו של קלעג'י ימלא מנכ"ל משרד הפנים הנכנס, רו"ח גדעון בר-לב.

קלעג'י משמש בתפקידו מראשית שנות ה-90. בעבר הוא כיהן כמנכ"ל משרד הפנים תחת שרי פנים רבים, ואף שימש כממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים.

בהתאם לחוק, שר הפנים הוא יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך במשך שנים הואצלה סמכותו של שר הפנים למנכ"ל.

בעבר היה מקובל, כי מנכ"ל משרד הפנים הוא זה הממלא את תפקיד יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך בשנים אחרונות, מילא קלעגי' את התפקיד.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה הוא אחד התפקידים החשובים ביותר במשרד הפנים, וככזה הוא מרכז השפעה וכוח רב בנושאי התכנון והבנייה.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה בתוכנית המתאר הארציות ולשולחנה המגיעות ההחלטות המהותיות ביותר בתחום התכנון והבנייה בישראל.

המועצה מטפלת בנושאי הרכבת הקלה, חוות הדגים באילת, בנייה לאורך חופי המדינה וקביעת תוכניות מתאר ארציות. בר-לב יכנס לתפקיד יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה ב-1 לינואר 2004.

בטקס חילופי מנכ"לי משרד הפנים שנערך אתמול (ד'), הודה שר הפנים, אברהם פורז, למנכ"ל היוצא, מרדכי מרדכי על שרותו ותיפקודו.

בר-לב התייחס למשרד ולרשויות המקומיות, והדגיש כי מדובר בתקופה קשה במיוחד, בה קוצצו 45% מהתקציב הנוכחי של משרד הפנים - 950 מיליון שקל.

לאור קיצוץ זה, אשר נעשה בתקופה בה הרשויות המקומיות נמצאות על סף התמוטטות, הבהיר בר-לב, כי המשרד ייאלץ לנקוט בצעדים שיאפשרו לו לתפקד למרות הקיצוץ הגדול.