בן-מאיר: התפלת מים מבארות שהומלחו עדיפה על פני התפלה של מי ים; יש לשאוב מאקוויפר החוף

נציבות המים: אין מנוס מהתפלה; גורמים במשק המים: בן מאיר בעצמו הוא בין האחראים למשבר

נציב המים לשעבר, מאיר בן-מאיר, טוען, כי הבהלה שיוצרים בציבור מפני מיחזור מים היא מוגזמת ומיותרת, וכי אין לחשוש מהגברת השאיבה מאקוויפר החוף, גם אם הדבר יביא להמלחת בארות. זאת, מפני שזול יותר להתפיל את אותן בארות מומלחות מאשר להתפיל מי ים.

בן-מאיר דיבר בישיבה של התאחדות החקלאים, שבה הוחלט לצאת למאבק ציבורי נגד קיצוץ מכסות המים לחקלאות ב-50% בשנת 2004. לדבריו, החקלאים ביצעו השקעות גדולות מתוך הסתמכות על מכסות המים, ולכן אי אפשר לקחת מהם את המכסות.

עוד אמר בן-מאיר, כי החקלאים קולטים מאות מיליוני מ"ק מי קולחין מושבים, וללא החקלאים המדינה היתה מוצפת בביוב. "אם ניתן היה להכריז על שביתת קונים של החקלאים לשבועיים, כולם היו מבינים את התפקיד הלאומי שממלאים החקלאים בסילוק מי הקולחין", אמר.

נציבות המים מסרה בתגובה, שכדי לענות על המחסור החמור במים, שהוא תוצאה של העלייה בצריכה, מספר שנות בצורת ושנים של ניהול כושל של משק המים, אין מנוס מלהתפיל מי ים.

בנציבות מדגישים, שמצבו של אקוויפר החוף גרוע ממילא, והוא סובל כבר כיום מזיהומים ומהמלחת יתר. הגברת השאיבה רק תחמיר את מצבו עוד יותר.

גורמים במשק המים אמרו בתגובה, שאחד האחראים למצבו הקשה של משק המים הוא בן-מאיר בעצמו, שבמשך שנים התנגד להתפלה, וכי היום ברור, שאם הוא היה עושה משהו לקידומה הוא היה חוסך את המצוקה הקשה הנוכחית.