ביקרות נוקבת על היוזמה לשמוע התנגדויות רק בוועדה המקומית ת"א

גורמי תכנון בכירים מאוד במחוז ת"א של משרד הפנים מאמינים כי היוזמה של קייזר וספיר נכונה, וכי היא עשויה לשפר ולייעל את עבודת הוועדה המחוזית, מבלי לפגוע בזכות התושבים

ביקרות נוקבת הוטחה במהלך השבוע שעבר בעקבות היוזמה של מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, ויו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר, לפיה יישמעו התנגדויות לתוכניות הקשורות לעיריית ת"א אך ורק בוועדה המקומית.

בחברה להגנת הטבע שיגרו מכתב לקייזר וספיר, בו כותבים מנהל החברה בת"א, מומו מהדב, ומתכננת החברה בת"א, דפנה טרינין-מנגן, כי הם סבורים כי כל עוד הוועדה המחוזית היא בעלת זכות קבלת החלטות בתכנון, אין למנוע הופעת מתנגדים ישירות בפניה, כגוף המחליט.

חברת המועצה, גילה הרץ, תוקפת אף היא את ההצעה. במכתב ששיגרה לשר הפנים, אברהם פורז, היא כותבת: "מדובר בתהליך כוחני ודורסני, הרומס זכות בסיסית של תושבי העיר ומחסל מנגנון בקרה ושקיפות חיוני, ומפקיר את עתידה האורבני והתכנוני של העיר".

גורמי תכנון בכירים מאוד במחוז ת"א של משרד הפנים מאמינים כי היוזמה של קייזר וספיר נכונה, וכי היא עשויה לשפר ולייעל את עבודת הוועדה המחוזית, מבלי לפגוע בזכות התושבים.

ספיר אמר בתגובה, כי "אם תאושר היוזמה, מה טוב. אך אם ההצעה לא תתקבל, אנחנו לא נשמע התנגדויות פעמיים. לא יושמעו התנגדויות כפולות. את ההתנגדויות ישמיעו במחוזית בלבד".