דו"ח החברה להגנת הטבע על הוועדה המקומית ת"א: טלפונים ועיתונים בישיבות

דורון ספיר: אני מקווה שראשי הוועדה בקדנציה זו יראו יותר נוכחות ויגלו יותר בקיאות

חברי הוועדה לא תמיד קשובים, וחלקם אינם שולטים בחומר המובא בפניהם, למרות שהחלטותיהם לעתים גורליות. כך עולה מדו"ח מיוחד של החברה להגנת הטבע, שבחן את פעילות הוועדה המקומית ת"א בקדנציה שעברה. את הדו"ח הכינו בקליניקה הסביבתית של הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר-אילן, על-ידי נטליה גנזר ודרורי לסקר, ובסיוע ד"ר אורן פרז ודפנה מנגן טריינינג, מתכננת מהחברה להגנת הטבע בת"א.

הדו"ח בחן את התנהלות ישיבות הוועדה המקומית בתקופה שבין נובמבר 2002 למאי 2003. הדו"ח מתייחס להתנהגות חברי הוועדה מבחינת נוכחות, איחורים, מוכנות, בקיאות ועניין בחומר, יחס הולם לתושבים, רצינות ויעילות.

מהדו"ח עולה, כי בכל הישיבות היו מספיק נוכחים כדי לפתוח בישיבה, אך חברי והועדה מדברים רבות בטלפון סלולרי במהלך הישיבות, וחלקם אף קראו עיתון במספר ישיבות מול פניהם של המתנגדים. כן ניכרו שאלות של חוסר ידע.

עוד נכתב, כי לא תמיד ממתינים לתושבים. היו מקרים בהם ביטלו, דחו או הקדימו את הדיון ללא הודעה מוקדמת, וכך נוצר מצב שרק גופים חיצוניים, שיש להם קשר למתנגדים, מיידעים אותם על השינוי.

הדו"ח מבקר גם את אגף ההנדסה. לפי הכתוב בו, המפות המוצגות ע"י הצוות המקצועי של מהנדס העיר קטנות ולא ברורות. הדו"ח ממליץ בין היתר, שראוי שיהיה נציג שהציבור יוכל לפנות אילו לשם שאלות והבהרות לפני הופעתו מול הוועדה, וזאת עקב הפער שקיים בין אנשי המקצוע אשר יושבים בוועדה לבין הציבור.

יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר, אמר בתגובה, כי הוא מטיל ספק רב ביכולת השיפוט של המבקרים בעניין התנהלות הישיבות. "עצם העובדה שלא קיבלתי את הדו"ח והוא הועבר לתקשורת, מעיד מה מטרת המבקרים, שכל עניינם הוא השמצה, ולא רצון להעביר ביקורת עניינת".

לגופו של עניין אמר ספיר, "אני מקווה שראשי הוועדה בקדנציה הנוכחית יראו יותר נוכחות ויגלו יותר בקיאות בחומר. מדובר בחברי מועצה שנבחרו על ידי הציבור, ושהציבור ישפוט את תפקודם".