סגן ראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי: מאיזו סמכות קיבלה החברה להגנת הטבע נוכחות בוועדה המקומית?

דבריו של ארנון גלעדי נכתבו על רקע הדו"ח שפרסמה לאחרונה החברה להגנת הטבע יחד עם אוניברסיטת בר אילן, בנוגע לתפקוד הוועדה המקומית בקדנציה הקודמת. בדו"ח עלתה ביקרות קשה נגד התנהלות חברי הוועדה, והתייחסותם לפעילותם במסגרת הוועדה

"יש לקיים דיון עקרוני לגבי השתתפות החברה להגנת הטבע ומעמדה בוועדת בניין עיר", כך כתב בשבוע שעבר חבר הוועדה וסגן ראש העיר מטעם הליכוד, ארנון גלעדי, ליו"ר הוועדה וסגן ראש העיר, דורון ספיר.

דבריו של גלעדי נכתבו על רקע הדו"ח שפרסמה לאחרונה החברה להגנת הטבע יחד עם אוניברסיטת בר אילן, בנוגע לתפקוד הוועדה המקומית בקדנציה הקודמת. בדו"ח עלתה ביקרות קשה נגד התנהלות חברי הוועדה, והתייחסותם לפעילותם במסגרת הוועדה.

בין היתר כותב גלעדי, "לא ברור מאיזו סמכות קיבלה החברה להגנת הטבע את מעמדה כמשקיף בדיוני הוועדה. האם תפקידם להביע את עמדתם בנושאים עקרוניים של איכות סביבה והתפתחות אורבאנית של העיר, או שתפקידם להעביר ביקורת על דרכי התנהלות והשתתפותם של נבחרי הציבור"?

מנהל החברה להגנת הטבע בת"א, מומו מהדב, אמר בתגובה ל"גלובס", כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נפתחה לציבור מתוקף החלטת מועצת העיר.

מהדב אמר, כי "בשל החשיבות העצומה של החלטות הוועדה, החברה להגנת הטבע בת"א עוקבת אחר דיוני הוועדה ומציגה את עמדתה בנושאים הרלוונטיים. מעמד המשקיף אינו פורמאלי, תורם לדיוני הוועדה ומגביר את שקיפותה לציבור".

ספיר אמר בתגובה ל"גלובס", כי דיוני הוועדה פתוחים לציבור, וכל מי שרוצה להיות נוכח רשאי לעשות כן. "יחד עם זאת אני רואה בחומרה רבה את העובדה שהחברה להגנת הטבע עוסקת בדברים לא רלוונטיים, ובצורה שאינה אובייקטיבית", אמר ספיר.