אושרו שלוש תוכניות נדל"ן גדולות בתחומי מחוז ת"א: במשטרת רמת גן, ב"מכתש" בגבעתיים ובהדר יוסף

בניין המשטרה ההיסטורי בר"ג ישופץ וישומר; בהדר יוסף תופעל תוכנית פינוי-בינוי על 19 דונם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א, אישרה אתמול (ב') שלוש תוכניות גדולות בתחומי המחוז.

תוכנית אחת מתייחסת למתחם משטרת ישראל ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. מדובר בתוכנית למגדל מגורים בן 34 קומות שיכלול 16,400 מ"ר שטחים עיקריים ו-200 יח"ד.

בנוסף, התוכנית קובעת, כי בניין המשטרה ההיסטורי הקיים במקום, ישופץ וישומר. הבניין ימוקם במרכזה של כיכר עירונית כשתכלול בין היתר חמש קומות חניון ומעבר לרכבת הקלה המתוכננת לעבור במקום. התוכנית היא ביוזמת מינהל מקרקעי ישראל והיא מתפרשת על שטח של 12.5 דונם.

תוכנית נוספת שאושרה מתייחסת למתחם "המכתש" בגבעתיים. התוכנית אושרה במסגרת ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית ת"א. התוכנית ממוקמת באיזור מגרש הכדורגל לשעבר ("המכתש") וכוללת בנייה מרוכזת בשני בנייני מגורים, בני 17 ו-25 קומות.

התוכנית כוללת בנוסף, תוספת של 1,500 מ"ר שטחי מסחר, משרדי ובתי קפה, וכן היא מוסיפה שטחי חנייה תת קרקעיים.

תוכנית אחרת שאושרה בוועדה, היא תוכנית המתייחסת למתחם השדרה בתחומי העיר ת"א. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית בדרך של פינוי-בינוי, והיא משתרעת על שטח של 19 דונם בשכונת הדר יוסף בצפון העיר. המתחם כולל 10 בניינים עם 73 יח"ד, בשטח של 25 מ"ר ליחידה.

התוכנית מחייבת את הריסת כל המבנים הקיימים במקום בעת ובעונה אחת, פינוי הדיירים לדירות זמניות, ושינוי יעוד השטח לאיזור מגורים מיוחד.

התוכנית מקצה שבעה מגרשים לצורך הקמת שמונה בניינים הכוללים עד 240 יח"ד, בשטח ממוצע של 90 מ"ר ליח"ד.

על-פי החלוקה ייבנו 24 יח"ד בבניין, בשישה בניינים בני חמש קומות כל אחד. במגרש נוסף יוקמו שני בניינים, האחד בן 15 קומות והשני בן שמונה קומות עם 96 יח"ד סה"כ.