מתנגדי חורשת הירח: לקיים דיון חדש בהתנגדויות

המתנגדים טוענים, כי עזיבתה של נציגת משרד המשפטים, נגה ענתבי, את הוועדה היא בבחינת שינוי הרכב הוועדה, שמחייב שמיעת התנגדויות מחדש

מתנגדי תוכנית "חורשת הירח" טוענים: "הוועדה המחוזית מתחכמת ואין בכוונתה לשמוע את התנגדויותיהם לתוכנית בלב פתוח ובנפש חפצה". המתנגדים, "ידידי חורשת הירח", טוענים כי הוועדה המחוזית, בניגוד להתחייבות כלפי בית המשפט לקיים דיון מחדש במידה וישתנה הרכב הוועדה, מסרבת לקיים דיון מחדש, ובקשה לקבל סיכום ההתנגדויות בכתב. כזכור עתרו ידי חורשת הירח לביהמ"ש על ההחלטה המאשרת את התוכנית. מדובר בתוכנית להקמת חניון שיכלול 600 מקומות חניה בסמוך לתיאטרון ירושלים. על מנת לממן את הקמת החניון, שעלותו 10 מיליון דולר, יזמה הרשות לפיתוח ירושלים תוכנית ל-42 יח"ד יוקרתיות על החניון העילי כיום.

המתנגדים טוענים, כי עזיבתה של נציגת משרד המשפטים, נגה ענתבי, את הוועדה היא בבחינת שינוי הרכב הוועדה, שמחייב שמיעת התנגדויות מחדש. היועץ המשפטי של הועדה, גדי רובין, קבע כי החוק מאפשר קיום דיון בהרכב חסר והורה למתנגדים להגיש סיכום התנגדות בכתב. בא כוחם של המתנגדים, עו"ד בנג'י היימן, בקש בשבוע שעבר את התערבותה של היועצת המשפטית במשרד הפנים, עו"ד שרית דנה, שתכריע בסוגיה המשפטית - איזה הרכב אמור לדון בהתנגדויות. במכתבו אליה מציין היימן, כי "כינון ועדה חסרה יראה כהתחכמות וככוונה קבועה מראש שלא לשמוע את התנגדויותיהם בלב פתוח ובנפש חפצה. מן הראוי שתינתן עדיפות להליך שמעורר פחות חששות ורינונים, במיוחד במצב בו אימון הציבור כבר נפגע והרגישות רבה".

עזרי לוי, מנהל הרל"י, אמר בתגובה: "חבל שהמתנגדים ממשיכים בהטלת רפש במקום לכבד את החלטת ביהמ"ש, שקבע כי את הפגם (הטכני) שהיה בהשתתפות מהנדס העיר בדיון יש לרפא על ידי קיום דיון חדש ללא מהנדס העיר. דרישתם לשמיעת ההתנגדויות מחדש נועדה רק למשוך את הנושא שלא לצורך ולעכב את אישור תוכנית חשובה זו, שמטרתה העיקרית היא רווחת הציבור".