שר הפנים: תוקם ועדת חקירה לקביעת הגבולות בין תל-אביב לבין רמת-השרון

ייקבע גורל אלפי דונמים, במאות מיליוני שקלים, בשטח שביניהן; תיקבע שייכות חוות הגז פי גלילות

שר הפנים, אברהם פורז, החליט על הקמת ועדת חקירה שתקבע את הגבולות בין ת"א לרמת-השרון. המאבק בין הרשויות החל ב-1991 כשראש עיריית ת"א דאז, שלה להט, ביקש להרחיב את תחום השיפוט של העיר צפונה עד צומת גלילות במערב ועד צומת מורשה במזרח. להט רצה לצרף גם את שטח פי גלילות.

מאז לא חדלו ראשי הערים ולבקש מינוי ועדת חקירה לבדיקת הסוגיה. רמת-השרון חזרה והתנגדה כל פעם להקמת ועדה, והדבר הגיע אף לבג"ץ. כעת, לאחר 13 שנה תוקם הוועדה שתחליט את גורלם של אלפי דונמים השווים מאות מיליוני שקלים, בשטח שבין שתי הרשויות.

הנושא היה בהקפאה עד עתה, על-פי הוראתו של פורז, שהעדיף להקים את ועדת החקירה אחרי הבחירות המוניציפאליות שהתקיימו באוקטובר האחרון.

עיקר המחלוקת בין שתי הרשויות הוא על שטחי חוות הגז פי גלילות. התוכנית הסטטוטורית במקום משתרעת על-פני 1,200 דונם - בין כביש איילון (דרך 20) ממזרח, דרך כביש 5 מצפון וכביש החוף (2) ממערב. המתחם אמור לשמש גם למלונאות ושטחים לצורכי ציבור.

ע"פ התוכנית, ייבנה רובע מגורים עירוני צפוף, ובו פארק מרכזי בשטח של 300 דונם לפחות, ושטחי ציבור בנויים ופתוחים נוספים.

התוכנית קובעת, כי במקום ייבנו 9,000-6,000 יח"ד, וכן שטחי תעסוקה בהיקף של 700-500 אלף מ"ר. כמו כן מדובר בתוכנית "רצועת הנופש" ל-6,000 יח"ד שמדרום לכביש 5, בתחום רמת-השרון.

הוועדה האחרונה שהוקמה לצורך הנושא, ולא השלימה את עבודתה, פעלה ב-2001 בימי שר הפנים דאז, חיים רמון.

בראש הוועדה החדשה יעמוד הפרופ' אריה שחר, מעורכי תמ"א 35, וכן ייטלו בה חלק יעקב אודיש, אהוד אלוני, אלה ובר, יצחק ולד ויוסי מלכה. עמירם גלילי ירכז את העבודה.