כאן לא עובדים, יו"ר הוועדה בבירור

שתי ועדות מרחביות לא מתפקדות בגלל טענות נגד העומדים בראשן, אבל משרד הפנים לא ממהר לבדוק ולהסיק מסקנות

במשרד הפנים מתקשים להתמודד בתקופה האחרונה עם מינויים פוליטיים, ובעיקר כאלה שעושים כותרות. למעלה משנתיים מונחת על שולחן שרי הפנים, לדורותיהם, בקשה לבחון מחדש את תפקודו ומינוי של יו"ר הוועדה המרחבית לודים, ראם אזולאי. עד עתה לא התקבלה החלטה רשמית בנושא.

המצב הגיע עד כדי כך, שהמועצה האיזורית גזר החליטה לפרוש מהוועדה המרחבית לודים המשותפת למועצות האיזוריות חבל מודיעין, עמק לוד וגזר, כתוצאה מאי תפקוד הוועדה, לטענתם, מאז מינויו של אזולאי לתפקיד.

בעקבות דו"ח מבקר המדינה הקשה על תפקודן של הוועדות המרחביות, דרשו ראשי המועצות את התערבות שר הפנים דאז, אלי ישי, במטרה לבטל את מינויו של אזולאי. הנושא הובא לבג"ץ בעתירת ראשי המועצות כבר לפני למעלה משנה, אך מאז לא התקבלה כל החלטה.

לטענת ראשי המועצות, אזולאי, שהוא מהנדס חשמל במקצועו, הוא מינוי פוליטי של שר הפנים לשעבר, נתן שרנסקי, ושל מנכ"ל משרדו, אבי מעוז, ואין לו מספיק כישורים כדי למלא את התפקיד.

במשרד הפנים מודעים היטב לטענות, ועל פי מקורות שונים ההחלטה על הדחתו של אזולאי היא כבר עובדה מוגמרת. אך כמו בכל מערכת בירוקרטית, הדבר צריך לעבור משולחן של פקיד אחד, לזה של יועץ משפטי ומשם לפרקליטות, וחוזר חלילה. בינתיים, מי שסובל הם התושבים, הנאלצים לספוג את הריקושטים של המלחמות הפוליטיות במשרדי המיניסטר.

כך גם קורה לתושבי בקעת אונו. מזה מספר שבועות, גם כאן בעקבות אירוע הקשור ליו"ר הוועדה, נפגעת עבודת ועדת התכנון המקומית. בראשית חודש דצמבר התרחש קרב מילולי חריף בין יו"ר הוועדה בנצי מורדוב וחברת הוועדה ציפי מרגלית, שלא נשארה חייבת למורדוב. חברי הוועדה מודעים היטב למשמעות הפסקת עבודת הוועדה, אך לטענת חלק מהם אין הם מסוגלים להמשיך ולכהן בוועדה כל עוד מורדוב יושב בראשה. בפועל, אחרי מכתב תלונה לשר הפנים של חברים בוועדה, הוועדה הפסיקה לתפקד.

מינויו של מורדוב, ששימש כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה ברכס הכרמל, ליו"ר הוועדה המרחבית אונו, עורר תמיהה וכעס אצל חלק מחברי מועצת קרית אונו. מורדוב היה בעבר יו"ר איגוד ערים דן לביוב ואיכות הסביבה, חבר מועצת עיריית ת"א, יו"ר מחלקת החופים בעיריית ת"א, חבר ועדות עירוניות רבות, יו"ר סניף הליכוד בדרום ת"א, חבר מזכירות ומרכז הליכוד.

מינויו של מורדוב, נטען במועצה, חסם את המינוי מראש המועצה הנבחר, יוסי נשרי. על מינויו של מורדוב לתפקיד יו"ר הוועדה הודיע הממונה על המחוז, שמואל לסקר, באישורו של פורז. כעת ממתינים לשימוע שיתקיים למורדוב, ככל הנראה על ידי הממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים שוקי אמרני, ולא על ידי הממונה על מחוז ת"א שמואל לסקר, שבתחומה מצויה הוועדה, זאת בשל הרצון להימנע מניגודי עניינים. נו, שיהיה.

במשרד הפנים מודעים לטענות, אבל עד שימצאו את הזמן המתאים לבצע את השימוע, ימשיכו התושבים לסבול מבעיות התפקוד. השיהוי אינו הוגן גם כלפי שני היו"רים.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי שני המקרים מוכרים וכי הם מקבלים את מלוא תשומת הלב של כל מי שאמון על כך במערכת, וכי הם פועלים לסיים את הבירורים השונים בזמן הקצר ביותר.