חברת בירי בראשי עבודות עפר זכתה במכרז משרד הביטחון להקת קטע גדר ההפרדה בין בן-שמן למודיעין ועד לגבעת זאב, בשני קטעים נפרדים. אורך הקטע 22 ק"מ. עלות כל קטע 30 מיליון שקל, כך שסך הפרויקט הוא 60 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל החברה, שלום בראשי, העבודות כוללות סלילת כביש, סלילת שני שבילי טשטוש, הצבת גדר רשת והכנת תשתית לעבודות האלקטרוניקה. זמן ההקמה הוא עשרה חודשים. בראשי גברה על שתי חברות נוספות שהשתתפו במכרז.
בעבר הפסידה בראשי במכרז להקמת חלקים מהקטע הצפוני. יצויין, שהשבוע יפרסם משרד הביטחון מכרזים להקמת קטעים נוספים באזור עוטף ירושלים.
אורך גדר ההפרדה 195 ק"מ: מסאלם ועד אלקנה - 120 ק"מ, אורך קטע הגלבוע הוא 50 ק"מ ואורך קטע עוטף ירושלים הוא 25 ק"מ. עד כה הוקמו גם 8 ק"מ חומה באיזור טול כרם, איזור קלקיליה ובמתן וחבלה.
חומה מוקמת באיזורים שבהם קיימת קירבה רבה בין שכונות. באזור קלקיליה גובלת החומה בכביש חוצה ישראל. טרם ידוע האם תיבנה חומה גם באיזור עוטף ירושלים.
בהקמת הגדר נוטלים חלק כ-15 קבלנים, שכל אחד מהם מקים קטע באורך של כ-10 ק"מ. את מערכת האלקטרוניקה מקימות חברת מגל, שזכתה במכרז להקמת קטע באורך 170 ק"מ.
קבוצת אלביט מקימה את המערכת האלקטרונית בעוטף ירושלים. לדעת גורמים בענף, לפי שעה בחרה מערכת הביטחון במערכות אלקטרוניקה בסיסיות ביותר, כאשר בקטע של עוטף ירושלים נבחנות מערכות מתוחכמות יותר.
על-פי ההערכה, עלות הגדר כולה 220 מיליון דולר, מתוכם 200 מיליון דולר עלות הגדר עצמה ו-20 מיליון דולר עלות האלקטרוניקה. בתחשיב הראשוני לא נלקח בחשבון קטע הגדר באזור הגלבוע, עליו הוחלט בשלב מאוחר יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.