פריצקי: אם לא יפורסם מכרז התפלה בחדרה - נקים מינהלה

לדברי פריצקי, למרות החלטת הממשלה להתפיל 300 מיליון מ"ק מים, משהה האוצר את מימוש ההחלטה, ולכן לא נותר בידי משרד התשתיות אלא ליזום פעולה שתוציא את הנושא מידיו של האוצר

משרד התשתיות יכריז על הקמת מינהלת התפלה - אם האוצר לא יפרסם בתוך שבועיים מכרז להקמת מתקן ההתפלה בחדרה, ולא יודיע על מימון מתקן ההתפלה באשדוד". כך אמר היום (ג') שר התשתיות, יוסף פריצקי, בסיור של נציבות המים בכינרת ובגולן.

לדברי פריצקי, למרות החלטת הממשלה להתפיל 300 מיליון מ"ק מים, משהה האוצר את מימוש ההחלטה, ולכן לא נותר בידי משרד התשתיות אלא ליזום פעולה שתוציא את הנושא מידיו של האוצר.

על התפלת 300 מיליון מ"ק מים החליטה הממשלה לפני כשנתיים. למרות זאת, עד היום הוחל בהקמת מתקן התפלה אחד באשקלון, שיפיק 100 מיליון מ"ק.

האוצר אמנם פרסם מכרזים להקמת ארבעה מתקנים נוספים לייצור 30 מיליון מ"ק מים כל אחד, אך מתקנים אלה טרם הוקמו בשל התנגדות האוצר, ובשל חוסר יכולת היזמים לגייס את המשאבים הדרושים.

המכרז להתפלת 100 מיליון מ"ק בחדרה, שגם הוא כלול בהחלטת הממשלה, טרם פורסם. זאת, למרות שלמתקן זה נודעת חשיבות רבה בשל התוכניות לספק דרכו מים לאיזור המרכז ולרשות הפלשתינית.

החלטה נוספת, להקים מתקן שיתפיל 40 מיליון מ"ק על-ידי מקורות, גם היא טרם יצאה אל הפועל. על-פי התכנון, יוקם מתקן זה על-ידי חברת הייזום של מקורות, שתיווסד לאחר שיושלם השינוי המבני בחברה. המתקן ימומן על-ידי המדינה.

נציגות המים מסרה, שהקמת מתקני הטפלה חיונית ביותר, מאחר שבמשק המים חסרים גם כיום כמיליארד מ"ק מים, וזאת למרות שני חורפים גשומים.