הסכם בחברת מקורות לקראת השינוי המבני: 140 עובדים יפרשו ו-60 נוספים יועברו מתפקידם

תוקם חברת ייזום שתקים מתקן התפלה של 45 מיליון מ"ק באשדוד; תקים פרויקטים של מים וביוב

יו"ר מקורות, בוקי אורן, ויו"ר ועד העובדים של החברה, מאיר אלעזרה, חתמו אתמול (ג') על הסכם בעניין השינוי המבני בחברה. ההסכם עם העובדים סולל את הדרך ליישום השינוי המבני אשר סוכם בראשי תיבות לפני חודש, בין ראשי חברת מקורות, האוצר ומשרד התשתיות.

ההסכם עם העובדים קובע, כי 140 מבין 1,800 עובדי החברה הקבועים יוצאו לפרישה מוקדמת, ועוד 60 יועברו מתפקידיהם הנוכחיים לתפקידים אחרים.

בין הסעיפים בהסכם, גם הקמת חברת ייזום שמתכננת להקים מתקן התפלה באשדוד לייצור 45 מיליון מ"ק מים בשנה. החברה תתחרה בשוק הפרטי על הקמת פרויקטים בתחום המים והביוב.

יצויין, שלפני שבועיים חתמו נציגי האוצר על מכתב ובו הם מסכימים להקמת חברת הייזום ולאפשרות הקמת המתקן על-ידו. במכתב מגלה האוצר נכונות להעביר לחברת הייזום מענק הקמה, ולהגדיל את ההון העצמי שלה במטרה להקל על גיוס הון ממקורות נוספים.

עוד סוכם שמחיר המים שהמדינה תרכוש מחברת היזום יהיה זהה למחיר המים אותם היא רוכשת מהיזמים הפרטיים.

סוכם שחברת הייזום תנוהל על-ידי דירקטוריון ומנכ"ל. לדברי אורן, כדי לזרז את הליכי הקמת חברת היזום הוא יעמוד בראש הדירקטוריון עד לבחירת מנכ"ל וראש דירקטוריון לחברת הייזום.

להערכת גורמים במשרד אוצר, לפני אישור הקמת המתקן החדש של מקורות, ולאור ההתקדמות בפרסום מכרז ההתפלה בחדרה, יהיה על הממשלה לשוב ולהחליט איזו כמות מים היא מבקשת להתפיל.