אושרה התוכנית לפארק מטרופוליני בעמק הארזים

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית על אף הסתייגותו של חבר הוועדה, יוסף אללו, שטען כי ישנה כוונה להתנות את אישור התוכנית בקידום הקמת שכונת מגורים בגבעות אלונה

הוועדה המקומית ירושלים אישרה את התוכנית להקמת פארק מטרופוליני בעמק הארזים. מדובר בתוכנית הממוקמת בכניסה לירושלים, בשטח של 2,646 דונם. גבולות הפארק: מצפון - גבעות אלונה, ומדרום - מצפה נפתוח, עד כביש מספר 1, בקטע של העלייה לקסטל.

מדובר בתוכנית שמטרתה לשדרג את העמק הקיים ולהופכו לפארק מטרופוליני לשימושי נופש ופנאי. על-פי התוכנית שמקדמת הרשות לפיתוח ירושלים, הוקצו לבנייה 14,000 מ"ר על שטח של 260 דונם, למוקדי פיתוח תיירות ונופש. התוכנית מציעה גם להקים מתקני ספורט אתגרי - טיפוס סנפלינג, מסלולים לאופניים, סקי יבש, מגרשי כדורסל, איזורי קמפינג, אתר לאירועים ועוד. עיקר התוכנית הוא שימור ערכי היער, הנוף והחקלאות.

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית על אף הסתייגותו של חבר הוועדה, יוסף אללו, שטען כי ישנה כוונה להתנות את אישור התוכנית בקידום הקמת שכונת מגורים בגבעות אלונה. ידוע, שיו"ר הוועדה יהודה פולק ומנהלת מחוז ירושלים במינהל מקרקעי ישראל, אפרת שטראוס, אכן תומכים ומבקשים לקדם בנייה בגבעות אלונה, אך גורמי התכנון בעיר, ברשות לפיתוח בירושלים ובלשכת מהנדס העיר, התנגדו להתנייה בין התוכניות.

אללו אמר ל"גלובס": "תוכנית פארק הארזים היא תוכנית מצוינת וחשובה לעיר, אך אין מקום בשום אופן להתנות וליצור איזשהו קשר בינה לגבעות אלונה. הרצון לבנות את אלונה אינו מבוסס על שיקולים תכנונים, אלא פוליטיים".