ביהמ"ש: קונה קוטג' בראשל"צ לא יחויב לשלם בעד מרתף

הקבלן עדי מירצקי נקלע לפני שנים לקשיים, ובנק לאומי, שנתן ליווי פיננסי, תפס את הפרויקט, ומינה כונס שסיים את הליכי הבנייה והמכירה. 80 יחידות בפרויקט נמכרו ב-1994 לעובדי חברת החשמל, שיחזקאל הוא אחד מהם

יואל יחזקאל, שקנה בזמנו מהקבלן עדי מירצקי קוטג' ברחוב דפנה 8, נס ציונה, לא יחויב לשלם 197 אלף שקל נוספים בעד מרתף בצמוד לקוטג' - פסקה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, הילה גרסטל. היא קיבלה את תביעתו של יחזקאל נגד בנק לאומי וכונס הנכסים של הפרויקט, עו"ד שלמה ורטהיים.

מירצקי נקלע לפני שנים לקשיים, ובנק לאומי, שנתן ליווי פיננסי, תפס את הפרויקט, ומינה כונס שסיים את הליכי הבנייה והמכירה. 80 יחידות בפרויקט נמכרו ב-1994 לעובדי חברת החשמל, שיחזקאל הוא אחד מהם. עו"ד ורטהיים טען, שיחזקאל קנה את הקוטג' ב-186 אלף דולר, כשהמחיר אינו כולל מרתף, לכן, אמר, על יחזקאל לשלם גם בעד המרתף. הכונס תבע 197 אלף שקל, שהם (לפי השער הנוכחי) 44 אלף דולר.

יחזקאל הגיש, באמצעות עו"ד ישי בית און, תביעה נגד הבנק והכונס, ודרש להורות לבנק לרשום על שמו את הנכס, גם מבלי שישלם את התוספת. במהלך הדיון התברר, כי לגבי הקוטג' יש מסמכים סותרים, שלפי חלק מהם כוללת העיסקה מרתף, ולפי חלק אחר היא אינה כוללת. גם העדויות שנשמעו בדיון לא היו חד משמעויות. השופטת פסקה, שהיא לא שוכנעה שנותר חוב של יחזקאל לבנק, ולכן קיבלה את התביעה.

כן קיבלה השופטת תביעה נוספת של יחזקאל , ופסקה כי המשכנתא שקיבל הבנק על המתחם כולו לא תחול על הקוטג' שלו. אגב כך כתבה בין היתר בפסק הדין: "הבנקלא טרח לבדוק במה מדובר, והותיר את העובדות מעורפלות מבחינתו. אין לו אלא להלין על עצמו בעניין זה". (ה.פ 1305/02).