סוכנות הקפיאה את תקציב קליטת המשפחות בחבל שלום

לדברי ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, החלטת הסוכנות פוגעת במשפחות של חלוצים אמיתיים, שעזבו עבודות מסודרות במרכז הארץ ועברו עם בני משפחותיהם להתגורר בלב המדבר

המחלקה לישראל בסוכנות היהודית הקפיאה את התקציב לקליטת משפחות חדשות ביישובי חבל שלום שבמועצה האזורית אשכול, על גבול מצרים. כתוצאה מכך, נותרו 18 משפחות שנקלטו ביישובים בשנה האחרונה בלי יכולת כלכלית לפתח מקורות תעסוקה משלהם.

לדברי ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, החלטת הסוכנות פוגעת במשפחות של חלוצים אמיתיים, שעזבו עבודות מסודרות במרכז הארץ ועברו עם בני משפחותיהם להתגורר בלב המדבר. "הם עשו זאת, בין השאר, על סמך הבטחה לקבל סיוע של כ-70 אלף דולר כדי שיוכלו להקים לעצמם עסק בתחומי החקלאות, התיירות או התעשייה הקלה", אומר נעמתי.

יצוין, שהסוכנות העניקה התחייבות לסייע למתיישבים החדשים עד סוף שנת 2004 בהסכם שנחתם מול תנועות ההתיישבות, ואף אושר בישיבה של חבר הנאמנים של הסוכנות. "מדובר כעת בהפרת הסכם, על כל המשתמע מכך", טוען נעמתי.

נעמתי פנה היום (ב') ליו"ר הסוכנות היהודית, סלי מרידור, בבקשה לפעול בעניין ולמצוא את הדרך לחדש את הסיוע למשפחות. לדבריו, מדובר בסכומים שאינם גבוהים ביחס לתקציבים הממלכתיים.

הסוכנות מסרה, כי נושא התקצוב למתיישבים נבחן מחדש.