חיפה: המחוזית דחתה תוכנית ל-800 יח"ד עד להכרעה במיקום קריית הספורט

ראש העיר יהב שוקל עמדת הירוקים, לבנות באיזור זה רק למגורים

הוועדה המחוזית חיפה דנה בישיבתה האחרונה בתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במבואות הדרומיים של חיפה, בסמוך לקריית הספורט המתוכננת לקום באזור זה. השכונה תכלול 800 יחידות דיור ותהיה אחת הגדולות שתוקם בשנים הבאות בעיר. את התוכנית הגישה לוועדה המחוזית עיריית חיפה.

ביולי 2002 המליצה הוועדה המקומית חיפה בפני הוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית. הוחלט, כי בתקופת ההפקדה תועבר התוכנית לוועדה לקרקע חקלאית על מנת לקבל אישור לתוכנית.

בישיבתה האחרונה החליטה הוועדה המחוזית, כי היא תשוב ותדון בתוכנית בעתיד, רק אחרי שתתקבל התייחסות הוועדה המקומית לגבי עתיד יעוד השטחים הסמוכים במבואות הדרומיים של העיר, ולאחר שיוכרע מיקומה של קריית הספורט שאמורה לקום בסמוך לשכונה. בינתיים, כידוע, הוחלט להשאיר את קריית הספורט באזור זה תוך כדי הסטתה כמה מאות מטרים.

הוועדה המחוזית מציינת, כי התוכנית להקמת 800 יחידות דיור והשימושים הנוספים המוצעים, הם בשטח כלוא בין שימושים אחרים: מתחם קסטרא מצפון, המתחם של משרדי חברת החשמל ממערב, ומעבר להם אזור תעשיה מאושר, שטרם הוקם, וכאמור האיצטדיון שאמור לקום דרומית לשטחי המגורים.

הוועדה סבורה, כי מאחר שהמתחם שמדרום לאזור התעשייה הועבר לתכנון למגורים על ידי מינהל מקרקעי ישראל, הרי שיש לראות בחטיבת קרקע זו יחידת תכנון אחת.

חטיבה זו מהווה מלאי קרקע רציפה ומישורית, שעדיין זמינה לתכנון מחדש עם דגש למגורים - אומרת הוועדה המחוזית. עוד מציינת הוועדה, כי הדו"ח האקוסטי שהועבר לתוכנית לא נבדק על ידי המשרד לאיכות הסביבה, וזה לא נתן אישורו לחוות הדעת האקוסטית של קריית הספורט, עליה מתבסס דוח זה.

בשנים האחרונות ישנן מחלוקות רבות לגבי אופי הפיתוח העתידי של דרום חיפה. האירגונים הירוקים ניסו לקדם מהלך לפיו לא יוקמו באזור זה שטחי תעשיה ושטחי ספורט ומסחר, אלא רק שטחי מגורים. הירוקים טענו, כי אזורי תעשיה ושטחי ספורט יפגעו באיכות החיים של התושבים המתגוררים על צלע הר הכרמל המשקיף אל דרום העיר.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, התחיל באחרונה לשקול מחדש את המדיניות הקודמת של ראש העיר לשעבר, עמרם מצנע, שקידם פרויקטי תעשיה וספורט בדרום חיפה. בשלב זה, החליט יהב שלא להעתיק את קריית הספורט אלא כאמור רק להסיטה לאזור אחר בדרום העיר. יהב גם מנסה לשכנע את היזמים אליעזר פישמן ואורי דורי, להקים פרויקט מגורים גדול במקום פארק התעשיה שהם מתכננים בדרום העיר.