אושרה הקמת היישוב "מיכל" בגלבוע

בין המתנגדים הבולטים להקמת היישוב, היתה החברה להגנת הטבע, שטוענת שמדובר ביישוב מיותר, המהווה פגיעה קשה בשמורת האירוסים ופגיעה קשה בנוף

המועצה הארצית אישרה אתמול (ג') את הקמת היישוב החדש מיכל בגלבוע, ברוב של 13 תומכים לעומת תשעה מתנגדים, ברובם גורמי תכנון.

בין המתנגדים הבולטים להקמת היישוב, היתה החברה להגנת הטבע, שטוענת שמדובר ביישוב מיותר, המהווה פגיעה קשה בשמורת האירוסים ופגיעה קשה בנוף.

לחברה להגנת הטבע טענות קשות נגד רשות הטבע והגנים, שהסכימה להקמת היישוב בתמורה להכרזה על יתרת השטח כעל גן לאומי. לטענת החברה, בזאת מעלה הרשות בתפקידה כמי שאחראית על שמירת השטחים הפתוחים.

עוד טוענת החברה להגנת הטבע, שאין כל צורך בהקמת יישובים חדשים על הגלבוע, במיוחד על רקע העובדה שבמקום שני יישובים נוספים, מעלה גילבוע ומלכישוע, הסובלים מדלילות אוכלוסייה.

לדברי נציג החברה להגנת הטבע במועצה הארצית, יואב שגיא, ההחלטה המאשרת את הקמת היישוב התקבלה ברוב נציגי המועצות האיזוריות ונציגי הממשלה - שקיבלו תכתיב מגבוה, ובהתנגדות כל גורמי התכנון.

מרשות שמורות הטבע נמסר בתגובה, שהממשלה החליטה על הקמת 73 יישובים חדשים, ביניהם שבעה יישובים באיזור הגלבוע. מספר זה צומצם בהדרגה, בעקבות פשרות שהושגו.