תוכנית ספדי תהפוך לתוכנית מגירה

התוכנית הועלתה לרמה של תוכנית מגירה ממעמד של דחייה על הסף. הוועדה הבינה שמדובר בתוכנית מורכבת וחשובה שאיננה מאבק של ירוק מול פיתוח אלא של להיות או לחדול מבחינתה של ירושלים

ועדת הפנים של הכנסת תמליץ להפוך את תוכנית מערב ירושלים - תוכנית ספדי, לתוכנית מגירה. הוועדה קיימה בשבוע שעבר דיון בלשכת ראש עיריית ירושלים.

יו"ר הוועדה, ח"כ יורי שטרן, אמר, כי ההתפתחות העירונית של ירושלים צריכה להתמקד במרכז העיר. לדבריו, התכנון והפיתוח שבירושלים צריך להיעשות בדרך של פשרה, שתאזן בין צורכי השימור לפיתוח. מהנדס העיר, האדריכל אורי שטרית, אמר ל"גלובס": "בפעם הראשונה נסדק הביטחון המוחלט של הוועדה כנגד התוכנית, וזאת בעקבות הצגת התוכנית ומטרותיה".

התוכנית הועלתה לרמה של תוכנית מגירה ממעמד של דחייה על הסף. הוועדה הבינה שמדובר בתוכנית מורכבת וחשובה שאיננה מאבק של ירוק מול פיתוח אלא של להיות או לחדול מבחינתה של ירושלים.

ראש העיר, אורי לופליאנסקי, אמר, כי על סמך חוות דעת של מומחים נדרשת בירושלים עתודה לבנייה של 100 אלף יחידות דיור עד שנת 2010.

תוכנית ספדי להקמת 20 יחידות דיור בשטח של 26.6 אלף דונם היא אחת התוכניות הגדולות והחשובות להתפתחות ירושלים מערבה. בשבועות האחרונים התעורר גל התנגדות מסיבי נגד התוכנית, על-ידי החברה להגנת הטבע שביטלה את הסכמותיה לתמיכה בתוכנית.