עיריית חיפה תפעיל הליך מקוצר להפצת החלטות הוועדה המקומית

הוקמה מועצה מייעצת לעירייה לפיתוח כלכלי; תכלול גם פרסומאים, אנשי אקדמיה ואנשי מחקר

מועצת עיריית חיפה החליטה להפעיל הליך מקוצר לצורך הפצת החלטות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. ההצעה הוכנה על-ידי מינהל ארגון ושיטות בעירייה, עמוס זוארץ. בעירייה טוענים, כי עיריית חיפה היא העירייה הראשונה בארץ שבה הדיונים וההחלטות יוקלדו במהלך הדיון, כפי שמקובל בבתי המשפט, ובעקבות כך ניתן יהיה להפיץ את ההחלטות תוך ימים ספורים. לדברי ראש העיר, יונה יהב, הכוונה היא לפרסם את ההחלטות מיידית באתר האינטרנט של העירייה.

הפרוטוקולים יכללו את כל שלבי הדיון בבקשות להיתרי בנייה שונים, וכן את החלטות הוועדה: נתונים טכניים; התייחסויות ערכיות של משרד מהנדס העיר למהות הבקשה; התנגדויות של צוות מהנדס העיר תוך פירוט והתייחסויות אם ישנן כאלו; דיוני הוועדה והחלטות הוועדה.

החלטות הוועדה יקבלו תוקף כשבוע מיום הפצת הפרוטוקול בפני כל חברי מליאת הוועדה המקומית, ובמידה שלא יהיו התייחסויות תוך שבוע, ההחלטות מקבלות תוקף חוקי. אם קיימות התנגדויות, קיים הליך ערעור או פניה לערכאות.

על-פי הנוהל הקיים כיום, נמשך הליך הכנת הפרוטוקול כשלושה שבועות לפחות, דבר שגרם לתלונות רבות של תושבים ויזמים. מעתה, יוקלדו מראש הנתונים המוקדמים והתייחסויות גורמי התכנון בעירייה. עיקרי החלטות הוועדה יוקלדו עוד במהלך הדיון, תוך בקרה של יו"ר הוועדה. משך זמן ההגעות והכנת הפרוטוקול על-ידי מזכיר הוועדה יקוצר.

בתוך כך, החלה לפעול השבוע מועצה מייעצת לפיתוח כלכלי, שתייעץ לעירייה. היא הוקמה על-ידי יהב "במטרה ליצור סיעור מוחות בין כל ראשי האיגודים הכלכליים והגופים המסחריים הפעילים בחיפה". במועצה ישתתפו יזמים, בכירים בעירייה, פרסומאים, פרופסורים ואנשי מחקר בתחומים הרלוונטיים לפיתוח העיר, מהאוניברסיטה ומהטכניון.

כמו כן, יהיו חברים במועצה חברי ארגונים ירוקים, אנשי תכנון ומומחים לתחבורה ותכנון.

במהלך הישיבה הראשונה של המועצה המייעצת אמר יהב, בהתייחסו לבנייה בעיר, כי שיתוף הציבור הוא כלי עבודה מתקדם למזעור הקונפליקטים בעיקר בתחום איכות הסביבה. לדבריו, שמירה על איכות הסביבה תהווה מנוף להחזרת צעירים לחיפה. הוקמו תשע תת ועדות של המועצה, ביניהן ועדה בראשות פרופ' ברוך קיפניס שתעסוק בחיזוק מעמדה של חיפה כמטרופולין צפוני; ועדה בראשות סגן נשיא פרוטרום, ארי רוזנטל, שתעסוק בשיקום ענף התעשייה; ועדה בראשות מנכ"ל העירייה, אבי גולדנברג, שתעסוק בתעשיית ההיי-טק וועדה בראשות יו"ר התאחדות הקבלנים באיזור, יוסי בלייכר, שתעסוק ביצירת סביבת עבודה תומכת לענף הנדל"ן.

הדיון הבא של המועצה יעסוק בחזון תוכנית המתאר החדשה של חיפה.