דאר-אלחנון: נדחה ערעור שביקש לשנות ייעוד 34 דונם בוואדי ערה למגורים

ועדת העררים של המועצה מציינת, כי כמחצית מהתושבים בשטח כבר פונו בעבר בהסכמה, וקיבלו פיצויים ממינהל מקרקעי ישראל ומגרשים בתחום ערערה וכפר קרע

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית דחתה ערעור שהוגש לגבי שינוי ייעוד קרקע בכפר דאר-אלחנון. מדובר בשטח של 34 דונם בוואדי ערה, בסמוך ליישובים כפר קרע וערערה. המערערים ביקשו לשנות את ייעוד הקרקע מאיזור חקלאי לאיזור מגורים, הכולל גם שטחים למבני ציבור ודרכים. הערר היה נגד החלטה של הוועדה המחוזית חיפה שלא לאשר את התוכנית.

בשטח התוכנית קיים מקבץ של 15 מבנים, מהם שבעה בתי מגורים. כמה מהבתים נמצאים בשטח מזה עשרות שנים. במשך השנים הוגשו שתי תוכניות קודמות, במטרה להכשיר את המבנים הבלתי חוקיים, אך הן נדחו. בעבר התבקש מינהל מקרקעי ישראל על-ידי הממשלה לקיים מו"מ עם בעלי הקרקע, על מנת למצוא פתרונות שיאפשרו העברת דיירי הבתים ליישובים מוכרים בסביבה.

העוררים טענו, כי לא מדובר ביישוב חדש אלא במתן לגיטימציה למבנים הקיימים בשטח מזה שנים רבות. לעומת זאת, טענה הוועדה המחוזית, כי הכשרתו של מקבץ המבנים תהווה גרעין של יישוב חדש, שקשה יהיה בעתיד להתמודד עם בקשות להרחיבו, כאשר הבנייה תהיה רצופה לשטח הבנייה שיאושר במסגרת התוכנית. לדברי המועצה הארצית, הוועדה המחוזית שקלה שיקולים תכנוניים ענייניים.

ועדת העררים של המועצה מציינת, כי כמחצית מהתושבים בשטח כבר פונו בעבר בהסכמה, וקיבלו פיצויים ממינהל מקרקעי ישראל ומגרשים בתחום ערערה וכפר קרע.