לוינשטיין וכ.א.מ. אלקטרוניקה הקפיאו בניית 17,300 מ"ר באיזור התעשייה ביקנעם

ההקפאה - "בגלל המשבר בענף ההיי-טק" * מפגרים בעבודות הפיתוח ומקווים לקבל ארכה מהמינהל

חברות משולם לוינשטיין וכ.א.מ. אלקטרוניקה החליטו להקפיא עד להודעה חדשה את תוכניתן לבנות בניין בן 17,300 מ"ר באיזור התעשייה מנוסרה, בצומת התשבי, יקנעם עילית. החברות אומרות, כי החלטת ההקפאה באה "לאור המשבר בענף ההיי-טק", וכי החברות יחדשו את הבנייה רק אם וכאשר ישכירו "שטחים משמעותיים" בפרויקט.

חברת כ.א.מ. שלכ"ז, בבעלות בלקים שווים של לוינשטיין וכ.א.מ., היא בעלת 7.5 דונם באיזור שצוין. היזמים תכננו לבנות בניין בן 17,300 מ"ר, ב-6 קומות, ועוד 8,650 מ"ר שטחי שירות. היזמים התחייבו לסיים את עבודות הפיתוח, בהיקף של 3 מיליון שקל, עד אוגוסט השנה, אך לא סיימו בשל המשבר בענף. היזמים מעריכים, כי מינהל מקרקעי ישראל, שהחכיר להן את המגרש, יתן להן ארכה, כפי שנהג במקרים קודמים שבהם התעכב הפיתוח בשל המשבר בענף. העבודות נעשות באמצעות החברה העירונית לפיתוח.

לוינשטיין השקיעה 7.9 מיליון שקל בהון מניות והלוואות בעלים, ברכישת 50% מחברת כ.א.מ. שלכ"ז.

מרכז ההשקעות אישרה כבר באפריל 2000 את בניית השלב הראשון, בן 6,000 מ"ר, בהשקעה של 18 מיליון שקל, והבטיח מענק של 24%. ההשקעה והמענק אינם יוצאים לפי שעה לפועל. קיימת התחיבות של כ.א.מ. לשכור 4,000 מ"ר לצורך אחד ממפעלי החברה, בדמי שכירות שיהיו נמוכים ב-5% מהמקובל באיזור.