זאבי מטפס על עיריית חיפה: שימרו על מדיניות המאפשרת בנייה לגובה באיזור הכרמל

היזם גד זאבי פנה היום (א'), באמצעות פרקליטיו, לראש עיריית חיפה, יונה יהב, וכן למהנדס העיר חיפה, ד"ר יעקב רוט ועוד בדרישה שלא לשנות את מדיניות התכנון הנוכחית של העירייה לגבי בנייה לגובה בכרמל.

הדרישה הועלתה עקב ההחלטה העקרונית שקיבלה ועדת התכנון והבנייה של העירייה בשבוע שעבר, ולפיה תיאסר בנייה לגובה של יותר מתשע קומות באיזור הכרמל. זאבי, שהוא מיזמי הנדל"ן הגדולים בחיפה, מתכנן הקמת שלושה מגדלי מגורים של 40 קומות כל אחד בכרמל, אחרי שקיבל לכך אישור עקרוני מראש העיר הקודם, עמרם מצנע.

ההחלטה של ועדת התכנון העירונית זקוקה עדיין לאישורים סופיים של הוועדה המחוזית חיפה ושל מועצת העיר חיפה.

זאבי טוען, כי התנהגות העירייה בשנה האחרונה בנושא מדיניות הבנייה באיזור מרכז הכרמל "מהווה שורה של הפרות ועוולות חוזיות, מינהליות ונזיקיות שביצעתם, כמו גם הפרה של התחייבות שלטונית שנוצרה כלפיי בגין התנהגותכם ומצגכם בעת תכנון הפרויקט בהתאם למדיניות הקודמת".

פרקליטיו של זאבי מאיימים לפנות בדחיפות לבית המשפט ולתבוע נזקים וכן את ההוצאות שכבר הוציא זאבי בגין תכנון הפרויקט.

זאבי מציין במכתב ליהב, כי תיכנן את הפרויקט של שלושת המגדלים ובהתאם לאישור העירייה. פרקליטיו של זאבי מציינים, כי "שינוי מדיניות פתאומי ורטרואקטיבי אינו חוקי. העיריה רשאית לשנות את מדיניותה מכאן ואילך, אך בכל הנוגע לפרויקטים שכבר תוכננו, חובה לאשרם לפי המדיניות הישנה".