ועדת הגבולות תמליץ להעביר שטחים ממועצה אזורית אילות לאילת

ועדת גבולות בראשות דינה רצ'בסקי, לשעבר ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, עומדת לאשר המלצות לפיהן המועצה האזורית חבל אילות תעביר שטחים לעיריית אילת במסגרת תוכנית להרחבת תחום שיפוט העיר בעשרות אלפי דונמים.

בישיבת סיכום דיוני הוועדה, שנתקיימה לפני מספר ימים, פרסו הצדדים את עקרונותיהם לשרטוט גבולותיה האפשריים של העיר. הוועדה ציינה, כי גיבוש פתרון מוסכם על הצדדים יוכל לחסוך מכל צד סיכון שוועדת הגבולות תפסוק נגדו.

עיריית אילת דרשה, כי כתנאי לכל הסכם יועברו לשטח שיפוט ותכנון העיר האזורים הבאים: שטח התעופה חדש בתמנע, שטח מיזם האקווריה, שלושת מעברי הגבול הבינלאומיים: מעבר הגבול טאבה, מעבר הגבול רבין ומעבר הגבול נטפים, ושטחי שכונת רודד (בה מתוכננת הקמת שכונה בבנייה צמודת קרקע).

עיריית אילת מתנה את המהלך כולו ביישוב הסכסוך הכספי בשל חובות עבר של המועצה לעירייה בגין הוצאות הזרמת מי הקולחין, וכן בהתחייבות של המועצה לשלם מהיום ואילך עבור השימוש במי הקולחין. מדובר בסכום של מעל למיליון שקל לשנה.

כמו כן, עיריית אילת עמדה על כך ששרטוט גבולותיה החדשים של העיר ייעשה גם בשים לב לצורך להגדיל את הכנסות העירייה מתשלומי ארנונה ומהיטלים שונים. העירייה סבורה שבמצב הקיים יש צורך באיזון משאבי קרקע באופן צודק יותר.

העברת מעברי הגבול לשטחה של אילת אמור להגדיל את הכנסות העירייה, וזאת בנוסף להכנסות עתידיות הצפויות מקידום הפרויקטים הגדולים - שדה התעופה ואקווריה. רוב הכספים יועברו לעיריית אילת, ומיעוטם למועצה האזורית חבל אילות - אם במסגרת חלוקת הכנסות ואם במסגרת מינהלה משותפת שתוקם לקדום העניין.

במסגרת ההסכם יבוצעו מספר תיקוני גבול נקודתיים, בהם יועברו גם שטחים מעיריית אילת לתחומה של אילות. בין השאר, יועבר לאילות שטח אשר יאפשר הוצאת כלובי הדגים ליבשה, במידה והמוסדות המוסמכים יחליטו על כך.