עבודות חירום לתיקון סדק קיר שפד"ן בחוף הילטון

העבודות כוללות הנחת גושי אבן גדולים, אשר יגנו על הקיר מפני הסערות

איגוד ערים דן החל אמש (ג') לבצע עבודות חירום לתיקון הסדק שנגרם בסערה האחרונה לקיר הטיילת של חוף הילטון תל-אביב, מתחתיו עוברים צינורות השפד"ן האוספים את כל שפכי גוש דן.

העבודות כוללות הנחת גושי אבן גדולים, אשר יגנו על הקיר מפני הסערות. בתום החורף יבצע האיגוד עבודות קבע הכוללות בניית קיר תומך חדש באורך של 300 מ'.

צינורות השפד"ן, בהם מוזרמים שפכי כל גוש דן, עוברים מתחת לחוף הילטון, בטיילת של תל-אביב, בסמוך לרצועת החוף. על צינורות אלה מגן קיר שהוקם לפני 25 שנים. בגשמי אשתקד, ובמיוחד בעקבות סערת השבוע האחרון, זזה שכבת קיר בעובי של 5 מ' במספר סנטימטרים לכיוון הים וחשפה חלק מהצינורות.

לטענת האיגוד, הוא התריע על הסכנה בתום חורף 2003, ואף הגיש תוכניות לתיקון הקיר, אך הן עוכבו בוועדה המקומית, ולכן לא ניתן ליישמן כבר כיום. תפקיד האבנים יהיה להגן על הקיר מפני סערות החורף הקרוב.

יצויין שבחורף 2002 קרס צינור השפד"ן ביפו וגרם לזיהום ניכר של הים התיכון בעקבות הצורך להזרים את השפכים לים. לפני כשבועיים הודיעה פרקליטות המדינה שבכוונתה להגיש כתבי אישום נגד מנהלי האיגוד דאז - המנכ"ל גדעון זץ והיו"ר מיקי מזר, המכהנת כיום כיו"ר דירקטוריון בזק.