המינהל משווק מתחמים לפיתוח בנמל יפו

בעקבות חתימת ההסכם בין מינהל מקרקעי ישראל לעיריית תל-אביב בחודש אוקטובר, יתחיל המינהל לשווק מתחמים לפיתוח בנמל יפו. התוכנית לפיתוח ושימור יפו העתיקה הופקדה ב-1997, אך הליכי האישור נמשכו זמן רב בשל ההליכים התכנוניים המורכבים.

ההסכם בין העירייה למינהל כולל החייאה ופיתוח של נמל יפו העתיקה כאיזור תיירות, נופש וספורט ימי, תוך הבטחת המשך פעילותו כנמל דייג. בתוכנית גם קביעת ייעודי קרקע לשטחים ציבוריים פתוחים, איזורי מסחר, מלונאות ומגורים. התוכנית גם מבטיחה את שמירת הצביון ההיסטורי של המתחם.

התוכנית מאפשרת שימור מחסנים מהתקופה הבריטית, הממוקמים בנמל, והכנסת פונקציות בילוי, מסחר ותרבות בתוכם. בתוכנית טיילת רציפה מצפון הנמל לדרומו, כאשר בחלק הצפוני של התוכנית ירוכזו מתחמים המיועדים לפעילות ספורטיבית ימית ומקצועות ים, בנוסף לדייג ושירותי דיג.

בדרומה של התוכנית מתוכנן מלון בוטיק, מוגבל בגובהו, המשתלב עם טיילת החוף והבינוי הקיים בעורף התוכנית. בחלקו הצפון-מזרחי מתירה התוכנית כמה עשרות יחידות דיור, בשני מגרשים, וזאת תוך שימת דגש מיוחד לעיצובם ושילובם בנוף ובבינוי הקיים. היתרי הבנייה של יחידות אלו מותנה בפיתוח מקביל של השטחים הציבוריים במתחם.

לדעת המינהל, מימוש התוכנית יפיח חיים באיזור הנמל העתיק, ויהפוך אותו לאחד ממוקדי התיירות המובילים במדינת ישראל.