ביהמ"ש: לפרסם מכרז חדש לפרויקט מרכז דן בבני-ברק

שופטת בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, דניה קרת-מאיר, קבעה היום כי יש לפרסם מכרז נוסף למכירת פרויקט הבנייה מרכז דן בבני-ברק. לדבריה, המכרז לפרויקט פורסם לפני כשנתיים, ויש לפרסם מכרז נוסף כדי להשיג מחיר גבוה יותר.

השופטת קבעה, כי את המכרז יפרסם הכונס בתוך 30 יום, והמועד להגשת ההצעות יהיה 30 יום לאחר מכן.

לדברי השופטת, יש לקבוע במקביל מועד לשמיעת התיק העיקרי, זאת לנוכח ההשגות המשמעותיות שיש לבעלת הקרקע, ש.כ תלפיות השקעות, נגד אכיפת איגרת החוב לטובת בנק דיסקונט על הפרויקט, ולנוכח נכונותה להגיע להסדר באשר לחלקה בחוב - שגובהו שנוי במחלוקת.

כונס הנכסים הזמני של הפרויקט, עו"ד רון בר-ניר, טען בדיון, כי ייתכן שיהיה צורך להרוס חלק מהשלד של הפרויקט בשל חלודה בגרעין השלד. לדבריו, הרכבת הקלה אמורה לעבור במקום הימצאו של החלק משלד הפרויקט.

בר-ניר ביקש מבית המשפט לאשר לו למכור לקבוצת י. עמר את שלד הבטון תמורת 10 מיליון דולר, וכן לקבל אופציה לחייב את הקבוצה לרכוש את הזכויות הבלתי ממומשות בפרויקט תמורת סך נוסף של 11 מיליון דולר. השופטת קרת-מאיר נעתרה היום לבקשתה של צמנטכל לצרפה כצד להליך.

בעלת הקרקע, ש.כ תלפיות השקעות, הודיעה לבית-המשפט על התנגדותה לבקשת הכונס הזמני, בנימוק כי מדובר בסכום הנמוך משמעותית מזה שהוסמך הכונס הזמני לקבל תמורת מכירת הפרויקט, בסך שלא יפחת מ-35 מיליון דולר. (תיק פש"ר 00/1007)