קניאל תפנה השטחים היקרים בכפר סבא ופתח תקוה לטובת איזור התעשייה קיסריה

המנכ"ל: "נפנה את הקרקע לשימוש הנדל"ני הנכון, תעשייה מהסוג שלנו לא יכולה לשאת העלויות

חברת קופסאות הפח קניאל, שבבעלות צדיק בינו, אהוד בן-ש"ך ואברהם ביגר, עומדת להעביר את מפעלי הייצור שלה מכפר סבא ומפתח תקווה, שם הם פועלים על קרקע בעלת שווי נדל"ני גבוה, אל איזור התעשייה קיסריה.

לצורך כך מנהלת החברה מו"מ מתקדם עם הקרן לפיתוח קיסריה, להשכרת שטח של 50 דונם. ההעברה מתוכננת להתבצע בתוך 3 שנים.

לדברי המנכ"ל החדשה של קניאל, קרן אצלאן, "ברגע שנסגור את ההסכם עם החברה לפיתוח קיסריה, נתחיל בפעילות להעברת המפעלים. נכין תוכנית עבודה מפורטת, לצורך בניית המבנים המיועדים בקיסריה, כשכרגע עומדת שם קרקע בתולית בלבד. לאחר מכן נכין את תוכניות העבודה להעברת המפעלים".

אצלאן אישרה, כי הכוונה היא לפנות את שטחי הנדל"ן היקרים. מאז רכישת קניאל בידי קבוצת צדיק, כבר הושכר חלק ניכר משטחי המפעלים לשוכרי משנה, כדי לשפר את יעילות התפעול.

לדברי אצלאן, "הרעיון הוא לפנות את הקרקע לשימוש הנדל"ני הנכון שלה, ולא לתעשייה מהסוג שלנו, שלא יכולה לשאת על גבה עלויות כאלה. לכן גם השכרנו שם חלק לא מבוטל מהשטח". לדבריה, מהלך ההתייעלות והמעבר נעשה בשיתוף ועד העובדים.

קניאל מייצרת פחיות שתייה ואריזות מתכת למזון במפעל בשטח 75 דונם באיזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקוה, סמוך למפעלי טבע ואסם, ומפעל בשטח 80 דונם באיזור התעשייה הצפוני בכפר סבא, שחלקו אושר כבר לבנייה למגורים.

ביגר, שהוא כאמור מבעלי קניאל, מכהן גם כסגן יו"ר הקרן לפיתוח קיסריה, שעמה מתנהל המו"מ. מהקרן נמסר כי אם ימומש המעבר, הוא יסייע לפיתוח איזור התעשייה ויספק מקומות עבודה נוספים לתושבי אור עקיבא הסמוכה.