פורום הנדל"ן הישראלי מזהיר מתנגדים לבנייה בצפון: קחו בחשבון שאתם עלולים להיתבע

פורום הנדל"ן הישראלי, שהוא גוף חדש של יזמים בתחום הנדל"ן שהוקם באחרונה ע"י הקבלן מנהריה, נפתלי בוהדנה, מזהיר את המתנגדים לפרויקטי בנייה באזור הצפון מפני תביעות אפשריות. לדברי בוהדנה, "ועדות לתכנון ובנייה מזמנות אזרחים להביע את התנגדותם למיזמי נדל"ן, והן צריכות ליידע את המתנגדים כי הם צפויים להיתבע על-ידי יזם הפרויקט אם הטענות שהם העלו בוועדה לא יתקבלו".

על-פי חוק התכנון והבנייה, יש צורך בפרסום ובהזמנת מתנגדים לוועדה.

אם התוכניות כוללות הקלות. יחד עם זאת, הוועדה אינה מעדכנת את הציבור, לדברי בוהדנה, כי מדובר בחרב פיפיות, וזאת משום שבמקרה שטענות המתנגד לא יתקבלו בוועדה - יהיה רשאי מגיש התוכניות לתבוע את המתנגד על נזקים שנגרמו לו עקב ההתנגדויות כגון העיכובים.

בוהדנה: "לשולחני מגיעים מקרים רבים של תביעות מטעם יזמים שהפרויקטים שלהם עוכבו בידי מתנגדים. כיום, נתקלים היזמים במתנגדים אשר מעלים התנגדויות שונות ומשונות, אשר ברוב המקרים נדחות".

לדברי בוהדנה, "יש לדעת כי חברי הוועדות הם מקצועיים ומנוסים מאוד, ויודעים את מלאכתם. באחרונה נודע לי, למשל, על יזם נדל"ן שתבע מתנגד שכזה בסך מיליון שקל בגין נזקי העיכובים שנגרמו לו. אותו אדם, אם יפסיד במשפט, ייאלץ למכור את כל הונו על מנת לעמוד בתשלום זה".