בנק איגוד מאשים את הוועדה המקומית שפרעם במתן היתרי בנייה שלא כדין

תובע פירוק השיתוף מ-60 בעלים השולטים במושע בקרקע של 330 דונם

"הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשפרעם פעלה שלא כדין במתן היתרי בנייה בניגוד לתוכניות המתאר", כך טוען בנק איגוד. עוד לטענת הבנק, נגזלה ממנו בעלות במקרקעין, ולפיכך הוא תובע פירוק שיתוף בעין.

בנק איגוד, המיוצג ע"י עו"ד דורון תמיר ממשרד עו"ד יגאל ארנון, תובע פירוק שיתוף בנכס מקרקעין אשר מושכן ע"י בעליו, יעקב מזרחי, להבטחת חובותיו בבנק איגוד. המקרקעין, ששטחם כ-50 דונם, הנן חלק מחטיבת קרקע בת 330 דונם הנמצאת במושע, בבעלות 60 בעלים.

בבואו למכור את הנכס נודע לבנק, כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעות אלונים-שפרעם הנפיקה היתרי בנייה בניגוד לתוכניות המתאר החלות על השטח.

לדברי עו"ד תמיר, "על-פי הערכת שמאי מקרקעין שנשלח לשום את הנכס עולה, כי בעקבות הנפקת ההיתרים בניגוד לתוכנית ולחוק, לא נותר שטח קרקע פנוי נטו הניתן למימוש על-ידי הכונס, מאחר ובשטח נבנו למעלה מ-100 בתי מגורים שלא ע"פ תוכנית המתאר. אם ממצאי השמאי אכן מדויקים, הרי שמשמעות הדבר היא שנגזלו שטחי בעלות מהבנק, תוך הפרה של הוראות הדין".

לטענת הוועדה המקומית, היא אינה הנפיקה את אותם אישורים, וכי הבנייה בשטח הינה בנייה בלתי חוקית, והאשמה היחידה בפרשה זו היא עיריית שפרעם, שדאגה לחיבור בתים לא חוקיים אלה לתשתיות מים וביוב.

לאחר מו"מ בין נציגי הוועדה לבין עו"ד תמיר, ולאחר שסירבו נציגי הוועדה להצעה לאיחוד וחלוקה של חלקים בנכס, הגיש תמיר תביעה לפירוק שיתוף של החלקה הנ"ל.