יפיע: הולנת"ע העבירה לדיון במועצת הגנים הלאומיים חלקים מתוכנית הרחבת היישוב

על-פי התוכנית, אותה יזמו המועצה המקומית יפיע ומינהל מקרקעי ישראל, תוקם שכונת מגורים בהיקף של 1,244 יח"ד על שטח של 463 דונם באזור הדרום-מערבי של היישוב.

הולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים), בראשות שמאי אסיף, דנה בתוכנית להרחבת שטח היישוב יפיע ובהקמת אזור תעשייה ביישוב. היישוב ממוקם בסמוך לנצרת. על-פי התוכנית, אותה יזמו המועצה המקומית יפיע ומינהל מקרקעי ישראל, תוקם שכונת מגורים בהיקף של 1,244 יח"ד על שטח של 463 דונם באזור הדרום-מערבי של היישוב. מטרת התוכנית היא לענות על הביקוש למגורים לצעירים של יפיע, נצרת ויישובים ערביים אחרים במרחב.

התוכנית משנה ייעוד של קרקע חקלאית למגורים, חודרת לשטח המוגדר כשמורת נוף על-פי תמ"מ 2, וחופפת ל-57 דונם יער טבעי לשימור בתחום יער הכלול בתמ"א 22. גריעת שטח זה היא בסמכות הוועדה המחוזית. כמו כן, נדרשת גריעת שטח משמורת נוף על-פי הוראות תמ"א 8.

הולנת"ע דנה גם בתוכנית אחרת ביפיע שתוכננה על בסיס עקרונות תוכנית אב, המשתרעת על שטח של 430 דונם בצפון-מערב יפיע. התוכנית מייעדת שטח לאזור תעסוקה בצמוד לכביש 75, מול אזור התעסוקה הקיים של מגדל העמק. התוכנית חופפת ל-12 דונם יער בתחום תמ"א 22. גריעת השטח היא בסמכות הולנת"ע.

הולנת"ע החליטה להכין שינוי תמ"מ לאזור תעסוקה ומגורים.

ראש המועצה המקומית יפיע טען בפני הוועדה, כי ליישוב מתוכננת תוכנית מתאר אשר לוותה בוועדת היגוי ואומצה על-ידי הוועדה המחוזית.

כיום דנה ועדת גבולות בשינויים בתחומי שיפוט עם מגדל העמק. ראש המועצה מסר, כי עם המועצה האזורית עמק יזרעאל יש ליפיע הסכמות וגם חילוקי דעות.