ירושלים: המקומית אישרה 3 תוכניות במרכז העיר בשטח 150 אלף מ"ר

רוב הקרקעות בבעלות פרטית; מיועדות לשימושי מגורים, מלונאות, משרדים ומסחר

הוועדה המקומית ירושלים אישרה להפקדה שלוש תב"עות במרכז העיר שיאפשרו בנייה של 150 אלף מ"ר. מדובר בקרקעות בשלושה מתחמים: מתחם הארמנים - בין רחוב יפו, גן העצמאות, רח' שלמה המלך וחצר פיינגולד; מתחם המשולש בין הרח' יפו, קינג ג'ורג' הילל וסלומון; ומתחם החבצלת, בין הרחובות הרב קוק, יפו, הלני המלכה ומונבז.

רוב הקרקעות הן קרקעות בבעלות פרטית. מטרת קידומן של תוכניות אלה היא להסיר חסמי תכנון ולעודד את היוזמה הפרטית לבנות במרכז העיר, לאחר עשרות שנים בהן הקרקעות עמדו ללא כל שינוי. בחברת עדן, המקדמת את התוכניות, החליטו לתת דגש על אישור הזמינות הסטטוטורית.

במטרה להקל על הליכי התכנון, הוחלט להימנע מאיחוד וחלוקה, לאפשר גמישות תכנונית בשימושים, כך שיתאפשרו מגורים, משרדים, מלונאות ומסחר. בנוסף, חברת עדן תשקיע כ-400 מיליון שקל בטיפול במרחב הציבורי, במקביל להשקעה הפרטית.

כחלק ממאמציה והשקעותיה של עדן להחייאת מרכז העיר, הוחלט להשקיע משאבים בעידוד היוזמה הפרטית, שהיא אחד העוגנים המשמעותיים לחידוש הבנייה במרכז העיר.

יצוין, כי במסגרת תוכנית הטבות שמקדמת העירייה בגיבוי הממשלה, יזמים שיבנו במרכז העיר יקבלו סובסידיה של 150 שקל לכל מ"ר בנוי במרכז העיר. הקבלנים יקבלו סובסידיה בתנאי שמדובר בפרויקט הכולל בנייה של יותר מ-5,000 מ"ר. ההטבה מוגבלת ל-100 אלף מ"ר הראשונים, ולתקופה של 5 שנים.