טבריה: הוועדה המחוזית דחתה את תוכנית נצבא להקמת קניון בתחנה המרכזית

אישרה 4,750 מ"ר לעומת בקשה ל-9,700 מ"ר, ודורשת להשקיע 100 מיליון שקל בהרחבת כבישים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון דחתה, למעשה, את תוכניתה של קבוצת נצבא לבניית קניון, בית משרדים ומלון במתחם התחנה המרכזית הנוכחית של אגד בטבריה, בהשקעה של כ-30 מיליון דולר.

הוועדה אישרה, בדיון שנערך לפני פסח, פחות מ-50% משטחי הבנייה שביקשו היזמים. היא גם התנתה את הבנייה החלקית בבניית כבישים חדשים ובהרחבתם, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל.

הוועדה קיימה דיון נוסף בתוכנית ביום ב' (2 במאי), כדי לשמוע את טענות נצבא על הנזקים שההחלטה גורמת לה לטענתה. נצבא הודיעה בדיון, כי משמעות ההחלטה היא, שאין כדאיות כלכלית לבנות את הפרויקט.

נצבא ושותפיה ביקשו לבנות פרויקט מסחר, משרדים ומלונאות בן 31 אלף מ"ר, לא כולל חניה. הוועדה המקומית אישרה את התוכנית. היזם המקומי דוד דנילוף ואחרים הגישו התנגדויות לוועדה המחוזית. זו אישרה לקבוצת נצבא לבנות רק 13,600 מ"ר, שהם 44% מהתוכנית המקורית.

הוועדה גם חייבה את היזמים לבנות מסוף בן 800 מ"ר במקום התחנה הנוכחית, המועמדת לפינוי. עוד החליטה, שבניית הפרויקט המקוצץ מותנית בהסדרת צירי התנועה הבאים בעיר ומחוצה לה, לפי דרישת משרד התחבורה:

* הרחבת רחוב הירדן, אחד המרכזיים בטבריה, מ-2 ל-4 נתיבים, דבר הכרוך בעשרות פינויים ובתשלום פיצויים גבוהים לבעלי דוכנים וחנויות.

* הרחבת רחוב יהודה הלוי, רחוב מרכזי אחר בעיר, מ-2 ל-4 נתיבים, דבר המותנה בהפקעת מגרשים ותשלום פיצויים.

* סלילת כביש המחבר את מגדל לטבריה (כביש 348).

הרחבת הכבישים כרוכה, על-פי הערכה, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, ועשויה להמשך שנים.

בדיון ב-2 במאי אמרו בכירי נצבא, כי אין כדאיות כלכלית למיני-קניון בן פחות מ-5,000 מ"ר, והתניות התחבורה יביאו לדחייה של שנים בבנייה. יצוין, כי החלטת הוועדה התקבלה לאחר דיונים במשך חודשים, בהשתתפות נציגי העירייה, משרד התחבורה ומומחים בתחומים שונים. הוועדה בחנה ביסודיות את כל המסמכים הנוגעים לפרויקט, והחליטה בין היתר, כי התניות משרד התחבורה מחייבות.

היזם המקומי דוד דנילוף החל בבניית קניון בן 14 אלף מ"ר במרכז טבריה, בהשקעה של כ-30 מיליון דולר, על קרקע פרטית. התב"ע אושרה, והוא החל בעבודות בנייה ראשונות.

עיריית טבריה, בראשות זוהר עובד, הודיעה במהלך הדיונים בוועדה, כי היא תומכת בפרויקט ומעריכה, שיביא לקידום העסקים והתיירות בטבריה. אולם הוועדה החליטה כאמור לאשר פחות ממחצית השטחים שביקשה נצבא.