בקרוב בבני-ברק: איזור היי-טק של 160 אלף מ"ר

בשלב ראשון ייבנו 40 אלף מ"ר לתעסוקה, שטחי מגורים ומבני ציבור, על בסיס מערכת הדרכים הקיימת, עם גישה למתחם מדרך אם המושבות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ת"א הפקידה תוכנית לפיתוח איזור תעסוקה לתעשייה עתירת ידע, בהיקף של 160 אלף מ"ר, במתחם הציפור שבבני-ברק. יוזמת התוכנית היא הוועדה המקומית בני-ברק.

התוכנית משתרעת על שטח של 130 דונם, מערבית לכביש גהה ודרומית לכביש אם המושבות. מטרתה היא פיתוח איזור תעסוקה ותעשייה מתקדמת במגדלים עד 40 קומות, יחד עם מגרשים למבני ציבור בהיקף של 54 אלף מ"ר, ופיתוח מתחם מגורים בחלק המערבי של התוכנית ובו 100 דירות.

בשלב ראשון ייבנו 40 אלף מ"ר לתעסוקה, שטחי מגורים ומבני ציבור, על בסיס מערכת הדרכים הקיימת, עם גישה למתחם מדרך אם המושבות. לאחר ביצוע התחברויות ישירות לכביש גהה, ניתן יהיה להשלים את יתרת הזכויות שבתוכנית.

הבינוי מתוכנן על מסד משותף בגובה 4 קומות, ומעליו מגדלים בני 30 קומות. המסד יהווה חיץ אקוסטי בין כביש גהה לבין המגורים והשטחים הירוקים הפתוחים.

בתחום התוכנית מאושר הקו התת-קרקעי של הרכבת הקלה (הקו האדום). אחת התחנות התת-קרקעיות תהיה בתחום התוכנית, וכן ייבנה חניון תת-קרקעי למשתמשי הרכבת הקלה. קו זה הינו זרוע נוספת של הקו האדום, שהמשכו ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק ובפ"ת.