תנופת נדל"ן מכיוון לא צפוי? מגבלת הגובה באיזור שדה דב עשויה להתבטל

סקר אווירונאוטי של רשות שדות התעופה העלה, כי ניתן להקל על המגבלה של בנייה עד 15 קומות

רשות שדות התעופה עשויה לחולל בקרוב מהפכה נדל"נית בת"א: סקר אווירונאוטי עדכני, שבוצע בחודשים האחרונים ברשות על-ידי חטיבת המבצעים וחטיבת תכנון והנדסה, בהתייעצות עם גורמי תעופה בינלאומיים, העלה, כי ניתן להקל באופן משמעותי על מגבלות הבנייה לגובה בקרבת שדה דב שבת"א.

יצוין, כי על-פי תקנות הטיס בתעופה האזרחית, מוטלות הגבלות בנייה באזורים הסמוכים לשדות התעופה, המגבילה התפתחות אורבנית. עם זאת, ההתפתחויות הטכנולוגיות בענף התעופה על פני השנים אפשרו לאחרונה בחינה מחודשת של מגבלות אלה.

לאור הנתונים, ביצעה הרשות סקר עדכני מתוך מטרה לבחון הקלות אפשריות בבנייה לגובה באזורים המצויים מזרחית לשדה דב, שכיום מותרת בהם בנייה לגובה של 45 מטר בלבד, השקולים למבנים בגובה 15 קומות.

ממצאי הסקר העלו, כי ניתן לאפשר בנייה ללא הגבלת גובה במרבית האזורים הסמוכים לשדה דב, תוך שמירה על בטיחות הטיסה. האזורים שיושפעו מהקלת בנייה זו נמצאים ברדיוס של 4 ק"מ, בפריסת מניפה מזרחית לשדה דב, וכוללים את רוב העיר ת"א (לרבות קרקעות "הגוש הגדול"), רמת השרון ושולי רמת-גן. יצוין, כי מדובר באיזורים מהיקרים ביותר בארץ.

הנהלת רש"ת מסרה, כי משמעות החלטה זו מבחינה יזמית ונדל"נית הינה מרחיקת לכת, ויש בה כדי לקדם תנופת בנייה לגובה בת"א, על יתר המשמעויות הנלוות של הרחבת הבנייה באיזור. עוד נמסר, כי הצעה מפורטת בנושא לקידום ההליך הועברה בימים אלה מרשות שדות התעופה לאישור רשות התעופה האזרחית, הרואה את ההצעה בחיוב.