השלטון המקומי בבג"ץ: מנכ"לי חברות סלולריות הפחידו שרים כדי שאלה יתנגדו לשינוי התמ"א

מרכז השלטון המקומי טוען, כי בימים שלפני החלטת הממשלה להקים ועדת מנכ"לים לעניין האנטנות הסלולריות נפגשו מנכ"לי החברות הסלולריות עם שרים בממשלה, והפחידו אותם כי שינוי התמ"א יפגע ואולי אף יגרום להתמוטטותן.

בעקבות זאת לא קיימה הממשלה דיון בתיקון המוצע לתמ"א, אלא קיימה דיון בהצעה למנות ועדת מנכ"לים בינמשרדית.

לטענת השלטון המקומי, החברות הסלולריות הפעילו מכבש לחצים אדיר על שרים בממשלה כדי שלא יתמכו בהצעה שהגיש משרד הפנים. לטענתו, החברות הסלולריות הקימה ועדת מנכ"לים משלהם אשר פנו מספר פעמים אל שרים בממשלה כדי שלא יאשרו התיקון בתמ"א.

הדברים נאמרים בעתירה לבג"ץ שהגישו המרכז השלטון המקומי ויעל גרמן, ראש פורום ראשי רשויות מקומיות להסדרת האנטנות הסלולריות.

בעתירה ביקשו העותרים לבטל את החלטת הממשלה מה-24 לחודש בדבר ועדת המנכ"לים, בשל העובדה כי החלטה זו עוקפת הליך הקבוע בחוק התכנון והבנייה והיא בלתי סבירה באופן קיצוני.

הממשלה הייתה אמורה לדון בתיקון לתמ"א אשר יחייב שקיפות והודעה של חברות הסלולריות על הקמת אנטנות. כיום מאפשרת התמ"א הקמת אנטנות סלולריות בכל מקום בארץ מבלי ליידע את הציבור ולכן לא מתאפשר לו להתנגד להקמתן.

הוועדות המקומיות מחוייבות לתת היתרי בנייה לאנטנות. בנוסף ניתן לתבוע תביעות פיצויים את הוועדות המקומיות כאשר אין להם מקור הכנסות לתשלום אותם פיצויים.

(בג"ץ 7217/05)