תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עם הפנים לבירה: "יותר ויותר תושבי חוץ רוכשים נדל"ן בירושלים"

ההכרה האמריקאית כעיר בירה, הפיתוח העירוני הכולל תבע"ות לבנייה רוויה לגובה וגם המגפה, הן בין הסיבות למעבר של יהודי העולם לירושלים • יואן קדוש, מנהל השיווק בפרויקט הנדל"ן "ג'רוזלם ספיריט" המוקם בעיר, מסביר כיצד נמכרו בו בשנה האחרונה מעל 140 דירות, מרביתן לתושבי חוץ בשלט רחוק

פרויקט "ג'רוזלם ספיריט", ירושלים / הדמיה: Viewpoint
פרויקט "ג'רוזלם ספיריט", ירושלים / הדמיה: Viewpoint

הכתבה בשיתוף ג'רוזלם ספיריט 

משבר הקורונה מלווה את חיינו קרוב לשנה ובמהלך תקופה זו הוא גרם לשינויי עומק בחברה ובכלכלה הישראלית. רבות דובר על הפגיעה האנושה שהקורונה והסגרים המתמשכים הביאו איתם לסקטורים שלמים במשק, אך מתברר שעל רקע התנהלותה הסבירה יחסית של ישראל בתחילתו של המשבר וכעת לאור תנופת מבצע החיסונים האדיר, יהודים מכל התפוצות החלו לחשב מסלול מחדש ובקשות העלייה ארצה הולכות וגדלות.

על פי נתוני הסוכנות היהודית מספר העולים החדשים עמד בשנת 2020 על יותר מ-20,000 מכל רחבי תבל. מפילוח הנתונים עד סוף נובמבר עלה למשל כי מחבר המדינות הגיעו כ-10,200 עולים; ממערב אירופה הגיעו כ-3,120 עולים, מהם כ-2,220 מצרפת וכ-460 מבריטניה; מצפון אמריקה הגיעו כ-2850 עולים עד סוף נובמבר, מהם כ-2,550 מארה"ב, מאמריקה הלטינית עלו כ-1,500 מהם כ-510 מארגנטינה, כ-460 עלו מברזיל וכ-190 ממקסיקו.

עוד עולה כי מראשית השנה החולפת התקבלו בחמ"ל העלייה של הסוכנות היהודית כ-160 אלף פניות לבירור על עלייה לישראל ונפתחו כ-41 אלף תיקי עלייה חדשים מכל רחבי העולם; מהם כ-28 אלף תיקי עלייה ממדינות המערב, פי שניים בהשוואה לפתיחת תיקי עלייה מהמערב בשנה שלפניה.

כניסה לבניין בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint
 כניסה לבניין בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint

על רקע הדברים הללו צמח הביקוש לנדל"ן המקומי. על פי נתוני הכלכלן הראשי במשרד האוצר: נכון לחודש נובמבר 2020 חל גידול חד ברכישות משקיעים בכל רחבי הארץ, כאשר בירושלים, כמו גם בנתניה, היקף הרכישות הוכפל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ג'רוזלם ספיריט - חוויית מגורים בלב ירושלים. לפרטים הקליקו כאן>>

יואן קדוש, מנהל השיווק בפרויקט הנדל"ן "ג'רוזלם ספיריט", הנבנה בבירה, מסביר כי בירושלים התחוללו שלושה מהלכים דרמטיים שגרמו לביקוש ולעלייה במחירי הנדל"ן בעיר: הראשון, ההכרה הבינלאומית בירושלים כבירת ישראל, השני התב"עות אותן מקדמת העיריה לבנייה רוויה לגובה, והשלישי חיבורה המהיר והנגיש של ירושלים למרכז הארץ ולנתב"ג על ידי הרכבת החדשה. "בד בבד לתהליכים אלו - מדינת ישראל, כמו העולם כולו, חוותה ממרץ 2020 משבר חסר תקדים בשל מגיפת הקורונה וסגירת גבולות בין מדינות", הוא אומר. "סגירת נתב"ג לצד הפרסום החיובי שהיה לישראל כאחת המדינות שהתמודדו עם הקורונה בצורה הטובה ביותר בתחילת המשבר, התבטאו בעלייה תלולה במספר תושבי החוץ אשר שוקלים לעשות עלייה או לחילופין לרכוש בה דירה להשקעה".

דירת פנטהאוס בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint
 דירת פנטהאוס בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint

כך למשל, מספר קדוש, כי מעל 140 דירות נמכרו בשנה האחרונה בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט", אותו הוא משווק בימים אלה, מרביתן לתושבי חוץ בשלט רחוק. הפרויקט, בהקמתה של חברת "הדס קפיטל", ממוקם מרחק הליכה משכונת רחביה היוקרתית, והוא כולל 200 דירות יוקרה שמרביתן צופות לנוף המרהיב של חומות העיר העתיקה.

"מבינים את הצרכים הייחודיים"

בתשובה לשאלה איך מוכרים דירות כשהגבולות סגורים בשל משבר הקורונה? מסביר קדוש כי הדבר התאפשר בשל מספר גורמים. "ראשית, חברת הדס קפיטל יודעת לבנות את האמון הדרוש לכך למול הלקוחות המתגוררים בחו"ל - יועצי ומומחי החברה מלווים את הלקוחות בכל רגע נתון במיילים, בשיחות בזום או בוואטסאפ. הלקוחות מקבלים את כל המידע הרלוונטי על הדירות, על האזור ועל סביבת המחירים, תוך שהכל נעשה בשקיפות מלאה. גורם שני ולא פחות חשוב הוא פרופיל עובדי החברה - מרבית עובדי הדס קפיטל עלו ארצה ממדינות כמו אנגליה, צרפת וארה"ב. כך שהם לא רק דוברים את השפה בה מדברים הלקוחות, אלא גם מבינים לליבם ומבינים את הצרכים והמאפיינים הייחודיים להם. כל אלו בונים את הגורם השלישי - המומחיות: החברה מתמחה בבניית דירות יוקרה ויותר מכך בשיווק הדירות המיוחדות האלו בקרב תושבי החוץ. אנו יודעים להעניק לכל מתעניין את ההרגשה כי הוא אינו 'עוד לקוח', ואנו מתכוונים לכך. כל לקוח שלנו הופך להיות חלק ממשפחת הדס קפיטל".

כאמור, אחד המאפיינים של פרויקט ג'רוזלם ספיריט הוא הנוף הנשקף ממנו אל חומות ירושלים העתיקה. לפי קדוש ניתן לדמות זאת לדירות הנמצאות בקו ראשון לים במרכז מישור החוף. "בערי גוש דן אפשר לראות כי ערכן של דירות הנמצאות בקו ראשון לים גבוה יותר בהשוואה לדירות אחרות שאינן בעלות נוף שכזה. בדומה לכך בירושלים יש תופעה מעניינת - דירות בעלות נוף לעיר העתיקה הן הדירות המבוקשות ובעלות ערך גבוה יותר. במקרה שלנו, נוף החומות של ירושלים, מחליף את אופק הים של תל אביב", הוא אומר בחיוך.

בשורה התחתונה, אומר קדוש כי "יותר ויותר תושבי חוץ רוכשים נדל"ן בירושלים נוכח חשיבותה ההיסטורית לעם היהודי, המהפכה התחבורתית העוברת על העיר וההכרה הבינלאומית בה כעיר הבירה של מדינת ישראל. אני בהחלט צופה כי המגמה הזו תלך ותתגבר ביתר שאת עם פתיחת הגבולות מחדש בתום משבר הקורונה".

מגדל ג'רוזלם ספיריט - להרגיש את ירושלים. לפרטים על הפרויקט הקליקו כאן>>