תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך מבטיחים את יציבות העסק בעת משבר?

משבר מביא איתו הזדמנות את זה כל אחד יודע • השאלה היא: כיצד יכולים בעלי עסקים למצוא ולמצות את ההזדמנויות הללו • שיטת הניהול המשותף של קבוצת ביזנס טיים מציעה תמיכה בניהול עסקים למציאת החוזקות שלהם בתקופה סוערת זו. "האמירה המרכזית שלנו: 'אנחנו נכנסים איתך מתחת לאלונקה'", מסבירים בעלי החברה

שיטת הניהול המשותף, פעולות עסקיות להגדלת הכנסות וצמצום הוצאות ב-12 שבועות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
שיטת הניהול המשותף, פעולות עסקיות להגדלת הכנסות וצמצום הוצאות ב-12 שבועות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף קבוצת ביזנס טיים

אם יש משהו שאנחנו יודעים בוודאות, בשלהי הסגר השני של 2020, הוא שאת התחלואה אפשר אולי לעצור - אך את הפגיעה בעולם העסקים קשה מאוד למנוע. ובכל זאת, כמו שכל איש עסקים מנוסה יודע, כדי להישאר עם הראש מעל המים - ואולי אפילו לצמוח, דווקא בתקופה הזו - צריכים להיות יצירתיים. לחשוב אחרת. עסקים נבחנים מעל לכל בימי משבר, ואם יודעים כיצד לנצל אותו לטובתנו, אפשר להפוך את מצב הביש הזה להזדמנות בלתי חוזרת, שתרים אותנו למעלה.

"אני מסתכל על העולם, נכון להיום, ורואה ש-30% מהשוק עשה בעצם Restart, אתחול, וזו הזדמנות בלתי רגילה". כך מנתח את המצב הנוכחי אייל אסולין, אחד ממייסדי קבוצת "ביזנס טיים", המספקת שירותי ניהול עסקים מקצה לקצה. "אנחנו מרגישים בעצם שיש פה הרבה מאוד מקום לזוז. הרבה יותר מרחב לעסקים להתפתח".

"כולנו יודעים שבמשבר הזה יש תעשיות רבות שכמעט נמחקו לחלוטין", מוסיף מייסדה השני של ביזנס טיים, ישורון גליקמן. "גם עסקים שאינם חלק מהתעשיות הללו נפלו. כך, למעשה, אנחנו חווים מה שנקרא 'השפעות דו-קוטביות': מצד אחד, כשיש ירידה בעולם העסקים יש ירידה כמעט בכל הענפים. מצד שני, כמו שאייל אמר, נוצרות גם הרבה הזדמנויות".

אייל אסולין וישורון גליקמן, מייסדי קבוצת "ביזנס טיים" / צילום: באדיבות קבוצת "ביזנס טיים"
 אייל אסולין וישורון גליקמן, מייסדי קבוצת "ביזנס טיים" / צילום: באדיבות קבוצת "ביזנס טיים"

להתרכז בחוזקות ולהתקדם

אז כפי שהבנו, ההזדמנויות קיימות. העולם העסקי "מרווח" יותר בימים אלו (בשל הסגירה המצערת של עסקים רבים), ולכן מי שנשאר בו עשוי להיתקל בנתיבים שבעבר לא היו מתגלים בפניו. המסקנה ברורה: בעל עסק צריך לחפש את ההזדמנויות הללו, ולמצות מהן את המיטב.

"מטרתנו היא לכוון את בעלי העסקים להבנת הסיטואציה ולקריאה נכונה של המפה, כך שבעל עסק יידע לנווט את הספינה שלו בצורה חכמה ומהירה - והוא יכול לעשות את זה, ולא משנה כמעט איזו ספינה זאת", אומר גליקמן. "אם, לצורך העניין, עולם המסחר בירידה, ההכוונה שלנו תוביל אותו לאתר חלופות הפצה, לדוגמה לעבור לאונליין וכמובן ישנה חשיבות רבה לבצע שינויים כגון אלה בזריזות. כך למשל בעולם המסעדות, שחלק גדול ממנו נפגע בצורה דרמטית, יש לנו לקוחות שמדווחים כי הביאו דווקא לעלייה משמעותית בתוצאות, גם בגלל שהם עברו לאונליין ולמשלוחים, וגם כי הם ניצלו את ההזדמנות כדי להקטין עלויות ולהיות גמישים יותר מבחינת מודל ההוצאות שלהם".

"יזם או בעל עסק שיודע לנוע בצורה חכמה ונכונה, ולהתרכז בחוזקות שלו, יכול להתקדם גם בעתות משבר", מוסיף אסולין. "אם יש לי בעסק חמש או שש חטיבות, בתקופות כמו אלו שאנחנו חווים כעת אחפש את החטיבה או המוצר הנכון ביותר - ואצמצם את עצמי למקום הזה ואשים עליו דגש. במצב כזה, לא רק שאצליח, גם אקטין את העלויות, אהיה מרוכז יותר, אגדיל את נתח הרווחים. הכל קורה יחד".

בעת משבר צריך לזהות הזדמנויות - לפרטים על שיטת הניהול המשותף של קבוצת ביזנס טיים הקליקו כאן>>

הוא מרחיב על נושא התפקוד הנכון בזמן משבר הקורונה, ואומר: "הצעד הראשון הוא, כאמור, התמקדות בחטיבה אחת או במוצר אחד. הצעד השני הוא ניצול המומנטום בצורה נכונה, ואתן דוגמה טובה: יש לנו לקוח בתחום הביגוד, שמחזיק חנויות רחוב. ב'סגר א' הוא סגר את העסק לשלושה או ארבעה שבועות. הסיטואציה הזו הובילה אותו לפתח מוצר חדש - חולצות שמשלבות בתוכן את מסכת הפנים. כך, אדם שיצא מהבית ושכח את המסכה, יודע שבחולצה יש לו כיס נסתר ובו מסכה מוכנה. זאת דוגמה לפיתוח חשיבה יצירתית מתוך המצב שנכפה עלינו. מתוך המציאות הקיימת נולד פרויקט מדהים, שעובד כרגע מעולה".

"בעל עסק שלא חווה משבר הוא בעינינו מנהל חסר"

בנקודה זו עוברים השניים לעובדה ידועה בעולם העסקים, אך כזו שלא פשוט לעכל אותה: מנהל שלא חווה משבר בחייו עשוי להיתפס כלא מוכן, אפילו כמנהל טוב פחות. לכן גם מהבחינה הזו התקופה הנוכחית היא הזדמנות עסקית חשובה.

"המשבר הוציא לאור את היכולות הניהוליות של כל בעלי העסקים", אומר גליקמן. "באמצעות יכולות ניהוליות ויכולות יצירתיות נכונות, בעל עסק יכול במשבר הזה להגדיל דרמטית את ההכנסות שלו. באותה מידה יכול להתרחש תהליך הפוך: בעל עסק ללא יכולות ניהול משברים ודינאמיות - המשבר הזה מצא אותו לא מוכן והפיל לו את העסק.  במובן מסויים בעל עסק שלא חווה משבר, שלא יודע להתנהל בתוך משבר - הוא 'מנהל חסר'".

כאמור, קבוצת ביזנס טיים מעניקה שירות מקיף לבעלי עסקים בתחום הניהול - וכחלק משירותיה היא מציעה שירותי מנכ"לות במיקור חוץ. ביזנס טיים בוחרת את המנהלים שהיא מעמידה לרשות לקחותיה, בהתבסס על כל הדברים שנאמרו לעיל. "אנחנו בודקים בריאיון עם המנכ"ל בדיוק את הנקודה הזאת: איך תתנהל במשבר? האם חווית משבר? ואם חווית משבר - מה עשית כדי להתמודד איתו?", מסביר גליקמן. "כפי שאמרתי, מנהל שלא חווה משבר או לא יודע להתנהל במשבר, הוא מנהל חסר - ואנחנו ממש דורשים את היכולת הזאת. אנחנו מאוד מאמינים בזה".

צוות קבוצת "ביזנס טיים" / צילום: באדיבות קבוצת "ביזנס טיים"
 צוות קבוצת "ביזנס טיים" / צילום: באדיבות קבוצת "ביזנס טיים"

לתת גם לאנשי המקצוע לשים ידיים על ההגה

את כל הנקודות שעליהן דיברו גליקמן ואסולין - ניצול ההזדמנויות שמציע השוק דווקא בזמן הזה, חשיבה יוזמת, פעולות עסקיות חכמות להגדלת הכנסות ולצמצום הוצאות והתנהלות נכונה בתוך משבר - הם מיישמים במסגרת קבוצת ביזנס טיים.

מייסדי החברה הינם אנשי עסקים בעלי ניסיון רב שנים בעולם העסקי והכלכלי, אייל אסולין עוסק שנים רבות בתחומי הפרסום והשיווק ושימש בתפקידי מנכ"ל ובעלים במספר חברות בתחום. ישורון גליקמן הינו כלכלן בכיר, אשר ביצע לאורך שנים תפקידי ניהול פיננסי בחברות בינלאומיות מוכרות. השניים החליטו להקים את המיזם לאחר שהבינו כי קיים חוסר בתחום הניהול העסקי בעולם העסקים הקטנים בינוניים.

הקבוצה מספקת שירות למגוון לקוחות, המוגדר על ידם כניהול עסקי מקצה לקצה, בצורה משותפת, הכולל את כל השירותים הרלוונטיים לעסק בעידן המודרני - ניהול הדיגיטל, הערכות שווי, מיזוגים, רכישות ומכירות, מימון וגיוס משקיעים, ואף מנכ"לות וסמנכ"לות במיקור חוץ. השאיפה היא להיכנס לעסק כשותפים בכל האתגרים הקיימים - העסקיים, השיווקיים והפיננסיים אשר כל בעל עסק, גדול וקטן, מתמודד איתם ומכיר אותם היטב.

השירותים המקיפים האלו מאפשרים להתאים את חבילת הניהול לכל עסק בפני עצמו, וכך להבטיח שיקבל בדיוק את המענה שהוא זקוק לו. נדמה שבתקופה זו יש לכך חשיבות רבה עוד יותר מאשר ביום רגיל.

"אנחנו נותנים שירות ניהול הוליסטי על כל חלקיו, וזה יכול להתחיל מהעסק הכי קטן, ועד לעסק הגדול ביותר", מספר אסולין. "בניגוד לחשיבה הרווחת בתחום, אנחנו לא בודקים אם ללקוח יש שרידות פיננסית או לא. אנחנו בודקים אם בעל העסק שנמצא מולנו בפגישה הראשונה יוכל לשחרר קצת את הידיים מגלגל ההגה של הספינה, ולתת לעוד ידיים לאחוז בו; חשוב לנו לדעת אם הוא יכול להתנהל יחד איתנו, אפילו כחלק מאיתנו. הרי הכנסת גורם חיצוני לשדרה הניהולית זה לא דבר פשוט לעסק.

"ברגע שאנחנו עוברים את המשוכה הזאת ומבינים שאותו אדם רוצה לשפר את העסק ואת הניהול שלו, רק אז אנחנו עוברים לבחון את שאר האספקטים - המצב הפיננסי, מצב השוק, המצב העסקי שלו וכדומה".

"אנחנו גם לא בוחרים עסק לפי תחום מסוים", מוסיף גליקמן. "ההתמקדות שלנו היא בשאלה - מי יושב מולנו, איזה בעל עסק הוא, איזה אדם הוא. אי אפשר להצליח כשבעל עסק לא 'רעב' ולא רוצה להשקיע".

"יש לנו מתודת עבודה מדויקת מאוד, שמחולקת למנות של 12 שבועות", מרחיב אסולין על שיטת העבודה של ביזנס טיים, לאחר קליטת הלקוח. "זו מתודה כללית שאליה יצקנו את כל הידע והניסיון שלנו. במסגרתה אנחנו בונים את התהליכים הרלוונטיים עבור העסק, או ממשיכים את אלו הקיימים. זה מאפשר לנו וללקוח לשמור על גמישות ועל תגובה מהירה, וזה מקבל משנה תוקף במהלך הקורונה".

"האמירה המרכזית שלנו היא: 'אנחנו נכנסים איתך מתחת לאלונקה'", מסכם אסולין. "העולם, ומדינת ישראל בפרט, חטף מכה לא קטנה. עולם העסקים כאן נמצא בחוסר מסוים, משום שבמציאות הנוכחית בעלי העסקים לא מקבלים מענה ראוי, ובתוך כל זה אנחנו מנסים להיות אי של היגיון ולהעניק להם יציבות".

בעל עסק, אנחנו נותנים לך כתף - לפרטים על שיטת הניהול המשותף של קבוצת ביזנס טיים הקליקו כאן>>